Ik heb sowieso helemaal niks met regio's zoals Nepal, Ladakh, de Himalaya en Tibetaanse monikken.
Ik vind als mensen zo wild zijn van die cultuur, dat landschap en monikken etc willen zien, ze dan net zo goed alleen een reis kunnen boeken naar Tibet of Nepal dus. Wat die mensen dan in India zoeken….is mij een vraagteken.
Natuurlijk behoort het uiterste noorden ook tot India - dat weet ik - maar het èchte India (sari's, salwars, curries, tulbanden enzovoort) zit voor mij niet daar….
Ik heb ook helemaal niks met die deelstaten die helemaal inlopen op Birma, Myanmar - Darjeeling bijvoorbeeld….
Tsja, het is maar waar je gevoel naar toe trekt.
Ik ben nog nooit in India geweest, maar heb wel veel gelezen, gehoord over India. Tevens heb ik ook Hindoestaanse vrienden en de buren van mijn ouders (waar ik vroeger dus naast woonde) gaan al meer dan 40 jaar elk jaar naar India en doen heel veel voor wereldkinderen. Zij hebben ook 2 geadopteerde Indiase kinderen (en die gaan ook regelmatig naar India). Van hun heb ik ook al heel wat gehoord en gezien. Verder schrijf ik al 7 jaar met iemand uit Sri Lanka.
Dit vertel ik even om te voorkomen dat mensen zich gaan afvragen wat ik in India dan wèl zoek of waarom ik ‘vooroordelen’ heb over het land :-)
Wat ik zoek in India is gewoon wat de meesten ook zullen (gaan) doen; een rondreis door het land :-)