Kleding kopen in India

• Annemarie

Hai!

Als ik naar India afreis zou ik graag enkele sari's, salwar kameez' en Kashmir-sjaals willen kopen.

Kan ik door heel India Kashmir-sjaals krijgen of moet ik er speciaal voor naar de deelstaat Kashmir? Let op; ik wil wel de ECHTE sjaals en geen nep!

Salwar's zou ik het liefst in Punjab kopen - heeft iemand goede adressen daar? Ook een goed adres voor sjaals en/of sari's?

Dank jullie wel voor de tips.

• Paul Broekman

In Delhi heb je imporiums (deelstaatwinkels) waar je van alle deelstaten alles in een keer kunt kopen. Echt en goed.

• erik

en met prijskaartjes, dat winkelt ook wel eens rustig :)

• Tom

Ik dacht een hele tijd dat ik erg goed was in afdingen.

Tot ik die deelstaatwinkels in Delhi vond, met prijskaartjes. Toen kwam ik erachter dat het soms nog goedkoper kan, en dan ook nog eens een -veel- betere kwaliteit ook.

• Khan

Annemarie schreef:

>

> Salwar's zou ik het liefst in Punjab kopen - heeft iemand

> goede adressen daar?

Helaas, mijn vrouw kocht ze in het algemeen nooit in de Punjab, maar “gewoon” in Bhimavaram, West Godavari District, AP, of liet ze door haar kleermaker maken.

Ik denk dat je voordat je gaat shoppen eerst een paar dingen op een rijtje moet hebben:

- welke prijsklasse

- welke stof

- wil je iets modieus, of de huis-tuin-en-keuken versie.

- waarom denk je dat de echte Punjbi dress alleen in de Punjab verkocht wordt?

Als je je niet voorbereid, dus weet wat je wil, is winkelen in een Indiase kledingzaak tamelijk gevaarlijk. Voor dat je het weet wordt je bedolven onder allerlei kleren die je wellicht eigenlijk niet wil.

We hebben ons trouwens ooit in Hyderabad 10 winkels - van allerlei verschillende soorten - me rot gezocht naar een oranje punjabi dress. Slechts een kunnen vinden, maar die werd helaas al gedragen door een van de verkoopsters. ;-)

• Annemarie

Hey, allemaal superbedankt voor de tips - ik ga ze zeker gebruiken!

Ik heb nog wel een vraagje; die imporiums in Delhi > waar zitten die ergens in de stad? Heeft iemand adressen en hoe kan ik die winkels (aan de buitenkant) herkennen? En zijn die genoemde imporiums ook elders dan in Delhi? Zoals in Mumbai of Varanasi etc?

Khan, mijn reisdoel is Punjab, dus vandaar dat ik het in Punjab zoek. Bovendien heb ik gehoord dat de salwar kameez, het zgn ‘Punjabi-suit’ dààr vandaan komt en dus daar heel mooi zijn.

Ja, ik ga me zeker orienteren op wat ik wil. Dat doe ik in Nederland ook al - als ik een sari aanschaf (want ik heb ze thuis). Ik heb een sari-boek thuis èn heel veel voorbeeldjes op plaatjes. Ik weet zo ongeveer wat ik wil en in wat voor prijsklasse.

Ik kan me voorstellen dat het duizelingwekkend is om een keuze te maken uit al die stoffen, kleuren en modellen!

Bedankt voor je adviezen :-)

P.s; nog meer tips zijn welkom!

• surya

Nou, ik zou dus niet naar die emporions ofzoiets gaan. Deze zijn erg prijzig en ik geloof van die government dingen erg weinig, met hoge prijzen.

Salwar kameez verkopen ze overal. De stoffen zijn nogal eens verschillend per provincie. En ook met sari stoffen. Voor een Salwar kameez hoef je niet naar Punjab want ze verkopen ze bijna overal op de hoek van de straat. Om het jezelf makkelijk te maken, kun je winkelcentra's bezoeken in Delhi bijv. Hiervoor zou ik eerder kiezen dan die imporiums, welke op toeristen gericht zijn. In andere winkels vind je vaak betere kwaliteit. En zeker tegen de prijs die de imporiums hebben.

Als je sjaals uit kashmir zoekt, ik weet niet wat voor precies je bedoeld. Bedoel je met het borduur werk? Of pashmina?

In delhi bv kun je die ook vinden op connaught place en in de mainbazar zit een klein winkeltje. Zelf haal ik de geborduurde sjaals uit Kashmir in Kolkata.

• ziani

halo , graag had ik wat meer info gehad over saries en stoffen in India. tot gauw

• SURYA

EN WAT VOOR INF DAN?

OEPS IK TYP IN CAPS

• sharita

hallo ik wil graag klant worden.hoe moet dat .

groetjes sharita