hotel chennai

• ankie

Hallo,

Wij willen de eerste nacht na aankomst in Chennai overnachten in een betaalbaar, goed hotel. Kan iemand een hotel adviseren?

groet Ankie

• mitmig

Als julie maar 1 dag in madras willen blijven, ga dan in godsnaam naar mammalapuram 60 km zuidelijker, taxies genoeg en heel veel leuke goedkope plekken om te overnachten, en tijd van aankomst speelt echt geen rol, en mamalla is echt relext!!! Heb je een paar maanden de tijd blijf dan lekker in madras (ik vind persoonlijk madras een van de coolste steden in India, die ik bezocht heb, maaaaaar totale chaos, daar hou ik wel van) als je toch besluit in madras te blijven ga naar kennethlane, budget hotels in overvloed!!!! Trouwens een footprints of LP is toch wel behulpzaam!!!

• Khan

mitmig schreef:

> maaaaaar totale chaos,

Valt reuze mee toch? In Chennai zijn het tenminste stedelingen. In Hyderabad lijken het voor 90% dorpelingen te zijn, dat levert echt absolute chaos op. Althans dit is allemaal gebaseerd op mijn ervaringen op de vliegvelden, trein en busstations en op straat.

Fort museum in Chennai vind ik trouwens persoonlijk een “must”. Lekker rondwandelen op militair terrein en hier en daar weg geschreeuwd worden door een persoon omdat je je op verboden terrein bevindt. Leuke oorspronkelijke details, en een stoffig en rustig museum.

• Khan

mitmig schreef:

> budget hotels in overvloed!!!!

Ik weet trouwens niet of dit hetzelfde is als wat de vraagsteller zich voorstelt met het “goede, betaalbare hotel”. In de grote steden zijn de goedkope hotels toch van die basic kamers, met een badkamer waar uit de muren hier en daar losse (stroom)draden steken met een onduidelijk doel, voorzien van een (al dan niet stinkend) Indiaas toilet?

Neem trouwens in Chennai geen autoriksjaw, maar regel lekker een taxi via je hotel. De meerprijs is het waard, en je voorkomt omrijden (als de meter gebruikt zou worden), eindeloze discussies over de meerprijs omdat er “toevallig” sprake is van eenrichtingsverkeer en er dus omgereden moest worden, of zowiezo scheldpartijen omdat een extra tip van Rs100 toch redelijk is van een buitenlander die net in India is aangekomen, en de brandstofprijzen zo hoog liggen.

• mitmig

Khan schreef:eindeloze discussies over de meerprijs omdat er “toevallig” sprake is van eenrichtingsverkeer en er dus omgereden moest worden, of zowiezo scheldpartijen omdat een extra tip van Rs100 toch redelijk is van een buitenlander die net in India is aangekomen, en de brandstofprijzen zo hoog liggen.

Is mij nog nooit gebeurd (meer betaald dan afgesproken), een keer zeuren over de afgesproken prijs, tik op de neus, en niet dat mieterige openhandenslaan zoals die indiers doen. Trouwens in India draag ik altijd meindle schoenen 1 kg per stuk, kom maar op met je meer prijs!!!

Afgesproken prijs is afgesproken prijs einde discusie!!! Alleen jammer voor de autoricksjaboeren dat ik chennai heel goed ken, dus omwegje pakken, draai om de oren!!!

Wat een aso he!!! Maar met deze aso fuckt niemand.

Khan dit is niet tegen jou of zo maar ik hoor zoveel van die verhalen in India en erger mij dan geel en groen, niet aan de auto drivers, maar aan die sukkels die gewoon alles betalen en alle prijzen kapot maken!!!!!!

• Khan

mitmig schreef:

>

> Khan dit is niet tegen jou of zo maar ik hoor zoveel van die

> verhalen in India en erger mij dan geel en groen, niet aan

> de auto drivers, maar aan die sukkels die gewoon alles

> betalen en alle prijzen kapot maken!!!!!!

Je moet dan wel de weg en prijzen kennen, niet waar En datzelfde geldt voor iemand die een taxi in Amsterdam of den Haag neemt ;-)

Overigens zijn de autorikjaws in Chennai tamelijk berucht (bij Indiers zelf bedoel ik dan).