Pushkar/Heilige Meer

• KeesS

Voor degene die speciaal naar Pushkar wil om het Heilige Meer te zien en te beleven: op dit moment wordt het meer schoongemaakt, gerenoveerd etc. Een groot gedeelte van het water is weg en men heeft paden aangelegd van zand.Hierover rijden thans de vrachtwagens aan en af met zand en troep wat er uit gegraven wordt. Volgens info is men al 5 maanden bezig en kan het nog wel een paar maanden duren. Voor het eerst in de geschiedenis dat dit gebeurd. Daarbij is het hier ook behoorlijk warm: geschat 41/42 graden.KeesS

• San

In december waren ze hier inderdaad ook al volop mee bezig, verder weinig tot geen activiteit bij de ghats….. Voor ons geen Pushkar meer, we vonden de sfeer daar niet prettig…… Varanasi heeft onze voorkeur…….

• Ineke M

Met of zonder meer…ik blijf Pushkar geweldig vinden!

Ineke

• esthere

heeft iemand enig idee wat de status op dit moment is? we gaan in oktober, ik hoop dat er dan weer water inzit…

esther

• Ineke M

In juli begint de regentijd, dus nu nog te vroeg om iets van de stand van het water te zeggen. Over 3 weken zit ik weer in Pushkar. Verwacht niet dat het schoonmaken al helemaal klaar is, maar zal het laten weten.

Ineke

• Rob

Wat ik zo net van Avtar gehoord heb is dat het meer nu nog droog is.

Hij was er kort geleden nog.

De werkzaamheden zijn klaar (?), wachten op de moesson.

Rob

• Maaike

Wij gaan ook in okt. Hoe ga jij Esthere? Eigen gelegenheid of groepsreis?

• esthere

Ineke, als het goed is ben je inmiddels in pushkar geweest… ben erg benieuwd… zat er inmiddels al weer wat water in het meer? groetjes Esther

• Ineke M

Ik ben 2 weken geleden in Pushkar geweest. Op dat moment zat er eigenlijk helemaal geen water in het meer.

Ook was het vreselijk warm (45+) toen ik er was, omdat de moesson nog niet begonnen was. Een van mijn laatste dagen kwam de regen eindelijk met bakken uit de hemel. Iedereen heel erg blij. Ik zat net bij een vriend achterop de brommer en was helemaal doorweekt. Thuisgekomen kreeg ik van zijn vrouw een handdoek en een ‘nighty’. Weer helemaal droog werd ik door haar mee naar boven genomen, het dak op….daar stond iedereen feest te vieren in de regen. Geweldig! Was binnen 5 sec. weer net zo nat als daarvoor!

Ben daarna niet meer bij het meer geweest en hoop dat het iets minder dramatisch is. Ik zal navragen hoe het nu is.

Heb geprobeerd om een foto van het droge meer bij te voegen, maar heb geen idee hoe het moet.

Ineke

• Ineke M

Hoop dat het nu lukt: