Culture shock in India

• erik

http://www.degroenehovenier.op-ameland.nl/

Theo mag niet zomaar reclame maken, dan doe ik het toch :)

• theo

Een guesthouse hebben we/ze in Nepal, een vakantiehuis op Ameland.

Zomers hier, swinters in Azië. :)

Beter kan niet!

• herna

Goed gedaan,Erik! Ik had het huis al eens op fotos gezien,dacht dat Theo daar zelf woonde.

• theo

Herna schreef:

>

> Goed gedaan,Erik! Ik had het huis al eens op fotos

> gezien,dacht dat Theo daar zelf woonde.

Doe ik ook,'kwoon boven, verhuur beneden in het seizoen.

verdient beter dan tuintje spitten. :D

Ziet er wel leuk uit binnen, of nie?

• herna

Ja netjes hoor! De woonkamer past echt bij je. De buitenkant vind ik erg mooi.

• Rob

Beste Erik, Theo en Herna,

Jullie zitten nu een beetje mijn “India culture shock” te kapen.

Terwijl jullie alle drie de voorkeur voor Nepal hebben.

Als ik het goed begrepen heb.

Rob

• Shirley

Mmmmm lekker…….fanta orange….. :)

• theo

Ach, ja, Rob, Nepal en India kun je niet los van elkaar zien, de Maoïsten zouden dat wel willen, misschien. Maar dat gaat niet door!

• herna

Ja Rob, dat heb je goed begrepen,mijn voorkeur gaat zeker uit naar Nepal. Zoals je weet heb ik mijn eigen culture shock in India al gehad.

Herna

• F(loris)

>> Waar ligt dat nu aan?

aan iets tussen je oren?

ik denk dat een ‘culture shock’ kan liggen aan:

- wereldvreemdheid; pas in India er achter komen hoe bepaalde dingen daar werken.

- kortzichtigheid; eigen cultuur als norm zien en allergies reageren op dingen die anders zijn.

Maar dan breng ik het wel heeel negatief, want je kan je inlezen / inleven wat je wilt; maar hoe je reageert op lijmsnuivende kinderen, open riolen en heel druk verkeer in grote steden kan je amper voorberieden. En denk dat het niet goed of fout is als je hiervan in shock raakt.

En dan is er nog iets als gewenning / verwarring. Dat je terug in NL wekenlang het straatleven takke-saai vind zo zonder kleine winkeltjes, thee en andere verkopers.