Treinen en hoeveel tijd

• Andrea

Hallo,

Ik ga in april naar India, Ik land in Delhi en wil graag naar Agra, Varanasi en op de thee bij de Dalai Lama. Ik heb 3 weken de tijd en ik vroeg mij af of dat haalbaar is. Het vervoer lijkt mij het gemakkelijkste met de trein, maar ik ben er nog nooit geweest. Heeft iemand een idee of dit haalbaar is of dat ik misschien langer moet gaan ( kan eigenlijk niet) of misschien wel dingen moet schrappen (wil ik eigenlijk ook niet.)

Wat is de trein reis tijd tussen Delhi en Agra en door naar Varanasi?

En dan de andere kant op naar Dharmsala, Himachal Pradesh (waar de Dalai Lama is)

Ik hoor graag van jullie…..

En als jullie nog andere tips en ideeen hebben dan hoor ik het graag.

Andrea

• Tom

Nou dat gaat dus heel makkelijk lukken. Ik schat de totale reistijd op pakweg 4 dagen.

• KeesS

Vliegen is ook een optie.

• Marieke

Hoi

Trein is goed te doen! Delhi-Vanaransi was een nachtje ofzo dacht ik.

We zijn ook vanaf Jaipur naar een station in Himachal Pradesh

(ben even de naam kwijt) getreind, dat was best een eind maar goed te doen

als je een bedje (lees plankje) hebt.

Op de terugweg zouden we om 20:00 vertrekken, maar hadden 4,5 uur vertraging.

Dat was wel een lange wacht op dat kleine stationnetje. En we kwamen ergens in de loop van de dag in Delhi aan. Het was wel spannend, want we stapten midden in de nacht in, en er was bijna niemand in dat trein-deel. Bij het volgende station stapte er een ladderzatte man in die ging langs me liggen ijlen. Gelukkig kwamen er later ook een paar Indiase dames boven ons liggen…

Groet Marieke

• Jo_O

Vond die ladderzatte man dat wel goed, dan?

:-))

• dagmar

Hallo Andrea,

gaat zeker lukken: Delhi-Agra met de taj-express of shatabdi is het snelst (ongeveer 2 uur), anders 3,5 - 4 uur. Overnachten en dan door naar Varanasi per nachttrein. Wel handi om van te voren te boeken. Naar Dharamsal kom je vanuit Delhi ook makkelijk: of stoppen in Amritsar voor de Golden Temple (de moeite waard!) of meteen door naar een station (ben even de naam krwijt, is veranderd dit jaar, was Pathankot)iets verder en van daaruit met de bus of taxi naar Dharamsalae en dan McLoidGanj. Plan lekker wat tijd in voor Dharamsale - is zo mooi, je kunt er ook mooi een krote trekking doen, yogalessen volgen, misschien de Dalai Lama zien en nog veel meer.

Veel plezier