reizen

• jolanda

Hallo indiagangers,

Heb veel enthousiaste berichtjes over india gelezen. Wij gaan deze zomer India ontdekken, het zuiden.

De route hebben we min of meer uitgestippeld, maar ik ben nu benieuwd naar de bereisbaarheid, oftewel hoe kom ik van a naar b? Is het openbaar vervoer toegankelijk genoeg? Kan ik ook zelfstandig met een gehuurde auto rondreizen (heeft eigenlijk voorkeur)?

Alle adviezen zijn van harte welkom.

Groet

Jolanda

• erik

Dat laatste, zelf rondrijden, zou ik maar vergeten. Openbaar vervoer is prima, trein en bus, en als je geen zin hebt en je wilt van bv Delhi naar Jaipur, dan is een eigen auto met chauffeur zo geregeld.

• KeesS

Inderdaad het zelf rijden in India met een auto is niet aan te bevelen, een auto met chauffeur is zo geregeld. Andere vormen van lokaal vervoer zijn ook goed, trein, bus en eventueel een stukje vliegen. Dan rest nog het rijden bijv. op een kameel, wel leuk maar wat lastig als je grotere afstanden wilt afleggen. In Zuid India zijn de afstanden te overzien.

• Shirley

of je moet erg gek zijn op toeteren… :)

• marielle

In het zuiden is de bus erg makkelijk te doen, afstanden zijn te overzien, en het is nog leuk ook. Local life snuiven…