reis India juli-augustus

• Hanne

Hallo!

ik ben reis naar India aan het plannen maar word wat afgeschrikt door de vele regen en weinige zon.

kan iemand me vertellen waar ik het best naartoe kan trekken tijdens juli en augustus? En waar er dus minder regen valt en meer zon is?

groetjes,

Hanne

• Tom

Kashmir, ladakh en himachal pradesh heb je heerlijk weer en geen regen van betekenis.

Je kan natuurlijk ook naar de woestijnen van Radjastan gaan, ook vrij droog en zonnig, maar ik denk dat het daar dan veel te warm voor je is.

• Marc

hallo Hanne

Ik ga dit jaar voor de derde keer naar India, en ook de derde keer Rajastan.

Ik heb nog geen enkele keer veel last gehad van regen of te grote hitte, dus je moet zeker niet laten om in juli en augustus naar Rajastan te gaan.

Er valt natuurlijk soms een mousson bui naar beneden, maar ik vind dit nog meevallen. De straten staan dan soms een tijdje onder water, maar het water trekt snel weg. Er zullen natuurlijk personen zijn die al erger hebben meegemaakt, maar de tijd dat ik er was viel alles reuze mee.

Verleden jaar is er ook veel water gevallen, dat kon je merken in Varanasi, Je kon er de ghats bijna niet meer zien door de hoge waterstand.

Maar ik ga gewoon ieder jaar terug nu, en dit zal altijd in die periode zijn.

Ik zou zeggen niets van aantrekken en gewoon gaan

Veel plezier

• Shirley

En de hitte kan soms zo erg zijn dat zo´n moessonbui wel ff heerlijk is… :)

• erik

http://www.prikpagina.nl/search.php?f=746&globalsearch=0&search=augustus&match=1&date=0&fldsubject=1&fldbody=1