Wel of geen visa bij een transfer.

• KeesS

Misschien is het handig als Willem aangeeft met welke maatschappij(en) hij vliegt. Wij vliegen binnenkort met Emirates, ondanks een overstap en wachttijd wordt de bagage doorgelabeld naar Delhi omdat dat onze eindbestemming is. Vlieg je met verschillende maatschappiijen dan hangt het misschien af van het feit of ze een samenwerkingsverband hebben. Bijv. KLM en Air France, Lufthansa en Air India. Als je het niet weet of er niet achter kunt komen kun je niet wachten tot bij het inchecken voor je eerste vlucht: want je moet het visum vooraf aanvragen.

• willem

Ik weet nog niet met wie ik vlieg maar momenteel is het goedkoopst om vanaf Londen losse tickets te kopen .Ik kom dan op zo,n 650 euro ,dat is dan Adam -London-Delhi-Kathmd maar dan wel met AirIndia… vanaf Londen .Vanaf Adam of Brussel is het zo,n 300€ duurder.

de mooiste optie is vanaf Brussel met Etihad (staat erg goed aangeschreven) maar de prijzen voor eind september liggen nog wat hoog ,rond de 1000€ .Ze hebben soms aanbiedingen voor 720€ dat vindt ik een mooie prijs .

Mocht ik toch via Delhi gaan met losse tickets dan is het misschien wel een goed idee om bij het inchecken te vragen of er een mogelijk is om mn bagage door te labelen naar Kthmd.

Tja en als dat niet gaat maar kijken hoe of wat , je zal toch terplekke eventueel wel een transit visum kunnen kopen ?

Bedankt voor de reactie,s

Willem

• Rob

Beste India prikkers,

Stop met reageren op deze onnozele Willem.

Hij leest en luistert niet goed.

Rob

• peter

volgens mij zijn jullie allemaal onozole willems! het lijkt me heel simpel. als jij een ticket van amsterdam naar delhi boekt en een los ticket naar katmandu moet je dus altijd je bagage ophalen door de doune gaan en opnieuw inchecken. Dus ga je india in. Op een transit visum mag je india in, maar voor een korte periode = transit.

die mensen bij de doune hebben er geen boodschap aan dat je gelijk weer doorvliegt, want als je eenmaal door de douane heen bent ben je in india en kan je dus blijven.

transit visa is gewoon aan te vragen via de visa service en kost iets minder dan een gewoon visum!

• KeesS

Over onnozele Willem gesproken! Je bent in India zodra je door de immigratieoffice heen bent. De bagage en de douane komen pas daarna.

• Bob

Juist! Dit zou in een sticky topic met FAQ moeten.

Discussies over doorlabelen en transitvisa blijven maar terug komen…

• Rob

“als jij een ticket van amsterdam naar delhi boekt en een los ticket naar katmandu moet je dus altijd je bagage ophalen door de doune gaan en opnieuw inchecken.”

Peter,

Voor mij is dat de vraag.

Ik weet niet of dat automatisch zo is.

Wat zijn de regels voor doorlabelen van je bagage?

Waneer wel, wanneer niet?

Als je op Schiphol aangeeft dat je bagage doorgelabeld moet worden, kan dat dan?

Ik heb daar zelf geen ervaring mee, omdat ik alleen met handbagage reis.

Ben zelf wel een keer doorgelabeld naar Amman in Jordanie.

Kon ik voor een tientje bij aankomst een transitvisum krijgen.

Overnachting in een 5* hotel kreeg ik er gratis bij.

Onnozele Rob

• erik

Nee, het is niet altijd mogelijk om door te labelen, als de airlines niet samen werken bv. Wat ik wel heb gehoord is dat ze je in Delhi opvangen en de mensen die doorvliegen naar Nepal helpen met het halen en inchecken van de bagage, zonder visum.

Van een ander forum

There is a transit section in Delhi airport and even if your luggage is not checked until KTM, airport staff will colect it and bring it to you into transit section. For some reason you have to wait in transit section not in departures for your flight on Delhi airport but the point is you dont need a visa since you dont have to leave the airport area.

• herna

Erik,dat klopt.

• jan

Wees niet bang willem.. als ze de bagage niet door lebelen, word je geholpen!! Ook als ze de bagage door lebelen is dat meetstal zo!!

Er stond zelf een vriendelijke juffouw aan de uitgang v.h. vliegtuig die me begelijde.

En als dat niet zo is, ga je naar de balie info.. komt gewoon goed!!

wel trancit aan houden!!

een fijne reis..

Je moet soms wel lang wachtene voor er weer iemend naar je toe komt,..na dat die persoon je geholpen heeft.. er komt meestal weer een ander persoon de benodigde papieren etc. naar je toe brengen…Maar geen paniek!!

Groetjes..