Wel of geen visa bij een transfer.

• willem

Hoi ,

Hoe zit het nu precies met het moeten hebben van een visum als je in Delhi over moet stappen ?

Ik wil naar Kathmandu en vaak is dit via Delhi ,nu is het goedkoopst voor mij om een los vliegticket Delhi te kopen en een apart ticket Delhi-Kathmandu ik kom om 10.20 aan en kan om 13.15 weer door vliegen naar Kathmandu heb ik nu wel of geen visum nodig want ik moet mn bagage natuurlijk eerst ophalen ,dus door de douane en dan weer terug voor mn vlucht naar Kthmd , ik hoor veel tegenstrijdigheden hierover ook over willekeur van de beamte,s ,iemand hier ervaring mee?

Willem

• erik

Inderdaad veel verschillende verhalen. De een zegt van wel, de ander zegt dat er een beambte klaar staat die het voor je regelt en ook er zijn nog wel wat andere dngen die af en toe opduiken.

Wat ik alleen nog nooit ergens heb gehoord of gelezen is dat er iemand zonder visum niet is over gestapt of in Schiphol het vliegtuig al niet in mocht. India heeft er niets aan wanneer jij daar zonder visum op het vliegveld staat, dan moeten ze iets met je doen. handiger is het voor ze om te zorgen dat je gewoon doorvliegt.

Ik heb ooit het vliegveld in Delhi gemaild hierover, maar nooit antwoord gekregen, dus dat helpt niks. Als ik nu voor de keus stond zou ik zonder visum gaan.

Op Indiamike schrijft iemand, die een kennis heeft die op Delhi Airport werkt, dat je geen transit visum nodig hebt, zoalng je uiteraard op het vliegveld blijft.

Dilliwala

http://www.indiamike.com/india/international-india-flights-f124/visa-requirement-delhi-airport-t64732/

• Rob

Willem,

1. Je kunt zonder transitvisum over stappen.

2. Je kunt niet zonder transitvisum je bagage ophalen als die niet automatisch doorgestuurd word.

Rob

• willem

Als ik 2 losse tickets koop ,naar Delhi en Delhi - Kathmandu bij 2 verschillende maatschapijen dan wordt mijn bagage toch niet door gestuurd maar moet ik het zelf ophalen en weer opnieuw inchecken met bagage ?

Dus volgens jou zou ik dan een transitvisum nodig .

mhhh ,2 reactie,s en al al 2 veschilende… , word er niet makkelijker op … :-)

• Bob

zou ik ook zeggen.

het lijkt mij dat je bagage alleen doorgelabeld wordt als je de vliegreis in 1x koopt van start tot einde (aantal keer overstappen maakt niet uit).

• Tom

In india is niets standaard Willem!

Wat je hier aan adviezen krijgt, zijn gebaseerd op persoonlijke ervaringen van reizigers (mag je hopen).

Dannog, kunnen mensen dus verschillende ervaringen hebben, zo gaat dat nu eenmaal in India.

Ik ben de afgelopen 6 maanden 8 keer overgestapt op vluchten van naar bombay, delhi in combinatie met Thailand en Nepal en weer naar nederland. Ik had een india visum, dus ik weet niet of het zonder kan.

Mijn overstaptijden (in theorie) waren tussen de 1 en 6 uur. Het is 2 keer voorgekomen dat ik later arriveerde op een luchthaven in India dan dat mijn vervolgvlucht ging.

In alle gevallen heb ik behulpzame mensen gevonden die mij op een andere vlucht boekten (terwijl ik verschillende maatschappijen vloog)

Zowel in bombay als delhi lukte het me om in ongeveer 1 uur van de ene naar de ander terminal te geraken (nadat ik mijn bagage had opgehaald, en mijn paspoort had laten afstempelen)

• Rob

Willem,

1. Je kunt zonder transitvisum over stappen.

2. Je kunt niet zonder transitvisum je bagage ophalen als die niet automatisch doorgestuurd word.

Rob

• KeesS

Als je in transit blijft hoef je geen (transit) visum te hebben. Het criterium is volgens mij zodra je door de immigratieoffice heen gaat/wilt je een visum nodig hebt. En je moet door de immigratieoffice heen om je bagage op te halen en weer in te leveren, tenzij die inderdaad doorgelabeld wordt. Wij hebben wel eens met verschillende maatschappijen gevlogen waarbij dit zonder enig probleem werd geregeld en konden wij in transit blijven.

• Jo_O

Maar hoe weet je nou van te voren of je doorgelabeld wordt . . . ??

• Bob

Dat vraag je bij inchecken.

Ik denk dat je er in het algemeen van uit kan gaan als je de hele reis in zijn geheel gekocht hebt, dat er doorgelabeld wordt. In het systeem staat dan namelijk als jouw eindbestemming ook de plaats waar je heen wilt.

Als je losse tickets koopt, is de eindbestemming van de eerste reis jouw tussenstop. De maatschappij denkt dat jij daarheen gaat als vakantiebestemming.

Soms kunnen ze misschien wat regelen als de systemen van de verschillende maatschappijen gekoppeld zijn en kan de maatschappij van de eerste reis bij inchecken de eindbestemming aanpassen en koppelen aan jouw 2e reis. Als je hier niet om vraagt zal het zekere niet gebeuren. Hoe moeten zij weten dat je nog een 2e aansluitende reis geboekt hebt?