reacties

• Jo_O

Nou, wij krijgen wel vaak merkwaardige reakties, maar niet in de trant van: “waar doen jullie dat toch van”, maar meer in de trant van: “gaan jullie nou weer naar een gebied, waar ik vorige week nog iets engs over op de tv heb gezien?” Voorbeeld: Mumbay eind november. Wij kwamen daar een week later. Laat ze maar in de waan, dat wij leven met een grote graad van doodsverachting . . .

• Sundri

Ja, is ook waar. Ik zat toen in India. Krijg ik zorgelijk e-mail of wel alles goed met me was. Toen het gebeurde zat ik in de trein van Delhi naar Chennai. Mijijijijijlenver daar vandaan.

Verder: als ik naar Jan en alleman geluisterd had, was ik nooit naar India gegaan om mee te beginnen en zeker niet naar Kashmir. Toch is dat één van de beste dingen (ervaringen) die ik ooit in m'n leven heb gedaan.

• Jo_O

Ja, maar jij gaat incognito, verkleed als een echte Indiase. Alleen de kleur van je haar nog . . .

• Sundri

Valt wel mee, hoor. Als ik onderweg ben, draag ik meestal m'n westerse kleding (dan heb ik tenminste zakken om wat in te stoppen). Alleen als ik ter plaatse ben, ga ik over op m'n meestal luchtige Indiase kleding. En dan nog: draag ik soms noord Indiase kleding in zuid India en vice versa. Bovendien maak ik m'n kleding van Indiase stoffen meestal zelf, aangepast naar eigen smaak, dus het is vaak toch net iets anders dan de lokale Indiase kleding.

Opvallen doe je toch als bleke westerling. Zwart haar heb ik in m'n jeugd weleens geprobeerd; toch maar niet, past echt niet bij mij. Ik hou het lekker bij m'n eigen kleurtje ;)

• theo

Ynez schreef:

> En waar we het

> van doen? Antwoord: “Van de erfenis aan onze kinderen.”

> Gewoon lekker genieten.

:D:D:D