reacties

• San

Ik ben helemaal blij………in de zomer weer naar India. Afgelopen winter ook geweest….. Maar dan de reacties ……..Oh en waar doen jullie het van? Nou nou, zeker een geldboompje????? Zeker geen last van de crisis???

En dan de valkuil om het toch maar uit te leggen….ik trap daar helaas te vaak in.

Ik hoopte dat ze juist blij voor ons konden zijn omdat ze maar al te goed weten wat India met ons doet.

Herkenbaar?????

• Tom

Nee.

Ik heb juist niet zoveel geld, en als ik wat wil besparen, vertrek ik naar India.

Als ik gelijk wat kleren koop, dan zit ik helemaal op winst.

Mijn kennissen weten dat ook.

• Sundri

Nee, absoluut niet herkenbaar. Als je een weekje gaat wintersporten, kost dat meer dan een maand India en er zijn hele volkstammen die gaan wintersporten en ook 's zomers nog op vakantie gaan.

• Ynez

Jaloezie. Wij vertoeven in de winter ruim 5 maanden in India en ook wij horen vaak: “Naar die armoe en die viezigheid?” Deze mensen weten nauwelijks iets van India. En waar we het van doen? Antwoord: “Van de erfenis aan onze kinderen.”

Gewoon lekker genieten.

• Rob

San,

Ik begrijp je niet helemaal goed.

Zelf ga ik als het even kan ieder jaar naar India.

Dat kan ik mij gelukkig permiteren.

Niet omdat ik zo'n goed betaalde baan heb.

Maar omdat ik weinig om luxe geef en de rest van het jaar simpel leef.

Zonder het gevoel te hebben dat ik mijzelf te kort doe.

In India reis ik meestal rond met auto + chauffeur.

Niet om een keer per jaar de luxe jongen uit te hangen.

Daar zit wel meer betekenis achter.

Rob

http://www.xs4all.nl/~devarosa/index.shtml

• erik

Mensen die in de zomer een weekje Centerparcs doen krijgen die reacties nooit. Daar kost een huisje dan zomaar 1000 euro…..

• San

Rob,

Precies zoals je het zegt…..Maar omdat ik weinig om luxe geef en de rest van het jaar simpel leef. Zonder het gevoel te hebben dat ik mijzelf te kort doe.

Het is een kwestie van keuzes maken en een manier van leven. En met alle respect waar mensen uiteindelijk voor kiezen en dan hoop ik dat mensen blij zijn voor ons zonder daar een oordeel over te vellen. Maar dat blijkt toch voor een aantal anders te werken.

• joepie

lekker laten lullen, ik studeer (dubbele hbo) en ben vanaf begin alle zomervakanties in india doorgebracht, eerste schooldag ben ik er weer. Je bent dan rijk van geest ;-) niet perse in the pocket

mensen oordelen, is nou eenmaal zoals het is niets meer.

• Jo

Waarom maak jij je zo druk over de reacties van andere? Verwacht je dat iedereen blij voor jullie is……Wat maakt het uit of iemand wel of niet met je meeloopt over je vakantieplannen en je happyness…..als jullie het maar fijn vinden en hebben…

De rest………..wat kan het je deren….Ooit gehoord over jalousie? Zelfs je eigen familie lijdt daar aan…

Zo leer je wel te denken in de trent van : @!#$ aan de hele wereld ik doe wat ik zelf wil….

• Sundri

Jo schreef:

>

> Waarom maak jij je zo druk over de reacties van andere?

> Verwacht je dat iedereen blij voor jullie is……Wat maakt

> het uit of iemand wel of niet met je meeloopt over je

> vakantieplannen en je happyness…..als jullie het maar fijn

> vinden en hebben…

> De rest………..wat kan het je deren….Ooit gehoord over

> jalousie? Zelfs je eigen familie lijdt daar aan…

>

> Zo leer je wel te denken in de trent van : @!#$ aan de hele

> wereld ik doe wat ik zelf wil….

Zo is dat! Je moet vooral je eigenwaarde niet van de mening van anderen laten afhangen. Lekker je eigen gang gaan, je eigen keuzes maken en die niet laten afhangen van wat anderen daarvan vinden. En onze (mijn) keuze is Indiaaaaa, een paar keer per jaar als het ff kan…