accomodatie calcutta

• Elizabeth

hoi allemaal,

op 27 maart is het zover. Dan vlieg ik van Bangkok naar Calcutta. Nu wil ik graag weten welk gebied/straat ik het beste kan slapen om overal beetje dichtbij te zijn. (lowbudget) Centraal gelegen zeg maar. Het mag best toeristisch zijn zoals khao san road.

Ik kom 'sochtends aan is het dan nodig om te reserveren? Ik heb nog geen reisgids, die wil ik terplekke kopen als dat mogelijk is. Hoeveel kost een taxi vanaf het vliegveld naar gebied met veel hostels?

Alvast bedankt.

Groeten Elizabeth

Ps voor degene die het leuk vinden. Jullie kunnen via mijn website volgen waar ik ben en wat ik meemaak. Ik probeer ook regelmatig foto's te uploaden. www.elizabeth-ontheroad.nl

• Josine Rosvelds

Wij betaalde afgelopen jaar 210 rupi vanaf het vliegveld tot op de Sudderstreet.20 kilo bagage inbegrepen , per meer kilo betaal je 1 rupi bij.

• Elizabeth

is de sudderstreet een straat waar veel accomodatie is?

• Tom

Sudderstreet is de backpackers straat in calcutta.

Er zijn ook een aantal mid-range hotels daar.

• Josine Rosvelds

De Sudderstreet ligt vrij centraal , accomodatie ligt kort bij , het

ligt er natuurlijk aan wat je wil zien , je kan veel op wandelafstand doen.

• Paul Broekman

De YWCA is een prachtig oud Engels gebouw met veel sfeer, relatief rustig gelegen met een tennisbaan aan de tuinkant. Ze nemen ook stellen.

1 Middleton Row. Chowringhee, Kolkata-700087

Nast Parkstreet, tegenover new schoolstreet

Ik heb er een aantal keren, soms maanden achtereen met plezier gewoond.

Je weblog gezien maar zoals zoveel schrijvers, het is mij een beetje teveel een opsomming van feitjes inplaats van verhaal.

Je moet voorkomen op te schrijven wat elke toerist ook (kan) doen. Dus hoe laat je opstaat of de bus neemt is niet interessant. Wat je bijzonder vind, wat jou specifiek opvalt, een anekdote over wat iemand anders waarschijnlijk niet zal meemaken etc maakt verhalen leesbaar.

Groeten

• Elizabeth

Bedankt voor de tip over de accomodatie.

En over mijn website heb je wel een beetje gelijk. Ik ben nu eenmaal geen schrijver en ik zal er zeker op gaan letten hoe ik mijn ervaringen beschrijf. Wanneer ik thuis ben zal ik alles eens heel goed gaan doorlezen en herschrijven.

• Cécile

Een paar maanden geleden hebben wij 2 x gelogeerd in het Ashreen guesthouse (steegje achter van Sudder St.). We hebben in 2 verschillende kamers geslapen, die waren allebei mooi en kostte bijna niets! Ashreen heeft aan de overkant van de steeg een dependance maar wij sliepen in het hoofdgebouw zeg maar (waar de receptie is). Beetje weirde receptionisten (2 jonge gasten) maar wel grappig en ze kunnen alles voor je regelen (wij hebben bijv. tourtje naar Sunderbans geregeld via hun).

Groetjes en veel plezier!