goa

• jaap

Hallo prikborders,

Na vele jaren Srilanka willen we nu eens naar een andere bestemming.

Onze keus viel op Goa maar we weten niet of we nu naar Noord-Goa moeten gaan dan wel naar Zuid- Goa. Waar zijn de mooiste stranden, bezienswaardigheden, beste hotels ( hoeft niet luxe te zijn ) kortom vertel vertel

• Rob

Voor een doorsnee strandvakantie vind ik zelf India niet geschikt.

Maar ik houd wel van stranden ontdekken.

Na twaalf keer India heb ik mijn weerstand tegen Goa kunnen overwinnen.

En ben daar 4 weken geweest, including 2 x 4 dagen Mumbai.

Het is mij alles meegevallen, was niet zo erg is ik verwacht had.

Het was laagseizoen, weinig andere Westerse touristen.

Benaulim 4 dagen, Palolem 10 dagen.

Verder heb ik nog wat andere stranden gezien.

Ligt allemaal in Zuid-Goa denk ik.

Ook leuk vind ik de stranden bij Mumbai.

Chappatie beach, zoals ik het uitspreek.

Juhu beach, Aksa beach.

Allemaal erg leuk.

Rob

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Bombay_beaches

• Jo

Hallo Jaap,

Jullie ook al….ook ik heb het een beetje gehad na 24 x Sri Lanka. Het is de laatste tijd ze enorm veranderd en verhard……jammer maar waar…

Op naar iets nieuws….

Veel plezier

Jopie

• Sundri

Ik vind een paar dagen Arambol ook leuk en Anjuna. Baga ben ik van genezen, teveel lawaai met veel te veel disco's; dat was vroeger m'n favoriet, maar nu niet meer. Calangute en Candolim lijkt me ook een goede optie, maar bij Calangute en Bage is zwemmen gevaarlijk geworden met al die waterscooters en bananenboten, die voor geen meter uitkijken voor zwemmers. Dit is allemaal noord Goa.

In Zuid Goa vind ik Palolem het mooiste strand (ook het mooiste strand van heel Goa), maar ook niet langer dan voor een paar dagen, want in de directe omgeving is weinig te doen. Ten zuiden van Goa schijnt Gokarna ook leuk te zijn voor een paar dagen, maar daar ben ik zelf niet geweest.

• Paul Broekman

Goa is zonder meer de moeite waard. Woonde ik niet hier dan leidde ik een leven als muzikant in Panjim.

En er zijn stranden waar niets te doen is. En die raad ik dus aan. Rustig dus. Mandrem b.v. Noord Goa.

• Jo_O

Sundri schreef:

> Ten zuiden van Goa schijnt Gokarna ook leuk te zijn

> voor een paar dagen, maar daar ben ik zelf niet geweest.

Ik wel en het is voor een paar dagen beslist puik. Je verzuipt er namelijk nog lang niet in de toeristen. En als je dan al een westerling ziet, dan is het een duidelijke aanhanger (als ik het zo mag noemen). Maar ja, in februari of maart werd daar een festival gehouden en dan vind je geen plek meer, denk ik.

• roel

Ga naar de stranden rond Palolem en je bent weg van alle toeristische drukte.

Patnem beach en nog en strand ten noorden maar ik kan op de naam niet komen.

Hmmm ik wil onmiddellijk terug vertrekken.

Groet roel

• Tom

Dat is wel makkelijk zo gezegd,

maar als je het vanuit het perspectief van een doorgewinterde srilanka strandvakantievierder ziet (zoals jaap), dan kan een eenzaam hutje/restaurant op een niet al te mooi strand (eerlijk is eerlijk, de stranden van goa stellen niet zoveel voor als je ze vergelijkt met die van srilanka) misschien niet al te aantrekkelijk lijken. Zeker als je uitsluitend een strandvakantie van 3 weken wil…

• Rob

Tom,

Dat zei ik toch al in mijn eerste reactie.

Rob

• jaap

He Tom, ik proef een beetje dat je me maar zo'n stomme strandvakantievierder vindt maar niets is minder waar. Maar door gezondheidsproblemen zijn we nu inderdaad aangewezen op een strandvakantie maar we maken nog steeds wel een trip het binneland in maar altijd met als uitvalsbasis het strandhotel.

En ja we houden meer van de rustige stranden en als ik daar een mooie palmhut op de kop kan tikken dan is dat mij zeer aangenaam. Dus welk hotel heeft die mooie hutten direct aan het strand?