Voorbereiding

• sander

Hallo allemaal, het is dan eindelijk zover.. bijna dan…

Ik heb al eerder eens wat gepost over plannen om voor langere tijd in india te gaan verblijven. Ik en mijn vriendin zijn nu bijna 3/4 jaar bezig geweest om ons huis een noodzakelijke verbouwing te laten ondergaan en het in de verkoop te doen. Het is gelukt… met de kit nog achter de oren hebben we redelijk quitte gespeeld

< hadden de woning nog maar 3 jaar>. 25 september is het dan zover… op naar mumbai voor onbepaalde tijd.

Volgens mij worden er in india verschrikkelijk veel verschillende talen gesproken. Hindi is geloof ik de “voertaal” van het sub-continent echter zal het meerendeel van de mensen dit misschien niet spreken.

Wij gaan waarschijnlijk veel in goa en kerala en de himalaya zijn. Is het handig om wat woorden hindi te leren of gaat bijna niemand dat dan verstaan ?

Is er iemand die ervaring heeft met iemand die ergens in deze gebieden iets verhuurd.. iets simpels, hutje, huisje, appartement ofzo

groetjes sander

• Paul Broekman

In Goa kun je makkelijk huizen huren, in diverse prijsklasse

• marielle

Taal verschilt per gebied, Kerala vaak hindi, Tamil Nadu weer niet, in de Himalaya (althans, Sikkim) kun je weer beter Nepalees praten. Maar wellicht is Hindi dan de beste keuze, aangezien Nepali bijvoorbeeld weer vrij makkelijk op te pikken is als je al hindi spreekt.

• Bob

In Ladakh (Indiase Himalaya) spreekt men Ladakhi (verwant aan het Tibetaans), maar op de meeste plekken spreekt men ook Hindi. Veel mensen in India spreken echter ook een aardig woordje Engels.

• Khan

marielle schreef:

>

> Taal verschilt per gebied, Kerala vaak hindi,

De officiele taal van Kerala is Malayalam .

• sander

Oke dan lijkt het me leuk wat hindi te gaan leren. Ik was een tijd terug met een cursus spaans begonnen en dat ging rdelijk gemakkelijk… echter eens een beetje gekeken naar hindi.. maar ai ai ai das wel even andere koek.

• Ineke M

Tip: neem de Rosetta Stone methode. Dat wordt o.a. gebruikt om Ambassadepersoneel snel een taal te leren. Het is gebaseerd op de manier waarop kinderen een taal leren, dus zonder ‘eigen’ taal of Engels erbij. Ik heb het ook gedaan en het is geweldig. Wel wat duurder (€ 186,-), maar een perfecte manier om de basis van een taal (maakt niet uit welke) te leren.

groet,

Ineke