Hallo mensen,
Zijn Haridwar en Manali eind oktober vlot te bereiken?
Heb zin om eens een weekje of drie in rust te kunnen genieten.
Groet roel
Hoi Roel als alles volgens plan verloopt is de busreis naar Manali ongeveer 17 uur en ik denk dat je Haridwar in een uurtje of 10 kunt bereiken vanuit Delhi .Het probleem is alleen als je met een tourist bus vanuit Delhi vertrekt het vaak uren duurt voordat je Delhi uit bent .Wat dus je reistijd aardig kan verlengen .Ik weet wel dat je vanuit Manali ook met een local bus rechtstreeks naar Delhi kunt en dat ging een stuk vlotter als de tourist bus . Misschien kun je vanuit Delhi ook zo'n rechtstreekse local snelbus pakken maar daar zou je even naar moeten informeren Mvg Joni
In die tijd heb je volgens mij nog geen sneeuw. Zeker in Haridwar niet, dat ligt aan de voet van de Himalaya's en nog niet in de bergen; ga je door naar Mussouri, dan is het ineens een stuk kouder, want dat ligt wel in de bergen; dat kan wel 10 graden of meer schelen, terwijl de twee plaatsen vlak bij elkaar liggen.
Ik ben in Manali geweest in november; geen sneeuw toen, maar wel koud en soms regenachig.
Overdag is het weer nog prima te doen alleen in de avond koelt het flink af .Ik heb een aantal jaar terug in deze periode nog wat treks in de omgeving gedaan en met een goeie slaapzak was dit ook nog mogelijk.Vaak kun je in Manali rond deze tijd ook wel kamers met een kachel erin huren.Wat ook een voordeel is in deze periode is dat de ergste drukte qua toeristen een stuk minder is vergeleken met het hoog seizoen .De meeste Israelis met aanhang zijn dan al richting het zuiden vertrokken
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?