Prijs eten

• Kim

Hallo,

Ik wil volgend jaar naar India op vakantie gaan, maar nou was mijn vraag, Hoe veel geld ben je ongeveer kwijt aan de prijs van eten per dag? Als het niet bij het hotel inbegrepen zit bedoel ik dan…

Kim

• Ineke M

Hallo Kim,

Eten zit niet bij het hotel inbegrepen. Alleen bij hele dure reisorganissaties zie je dat soms. Hoeveel je kwijt bent hangt heel erg af van wat en waar je eet. Ik ken mensen die per dag Rs. 100 kwijt zijn, maar ook die Rs. 1000,- uitgeven aan eten.

Gemiddeld voor 1 persoon schat ik in dat het tussen de Rs. 300 - 500 per dag ligt.

Ineke

• mitmig

Hai Kim, zoals ineke al schrijft, het hangt natuurlijk waar je gaat zitten. En ook de bedragen die ze noemt, zijn zeer realistisch. Als je bereid bent 500 per dag persoon aan eten uit te geveen weet ik zeker dat je elke dag heeeeeeeeel lekker eet. Als je biertjes houdt word het in sommige staten een ander verhaal!!!

Proost

• KeesS

Een paar jaar geleden hebben we in Mt. Abu voor een goddelijke thali 45 roepie betaald. Dus nu misschien nu iets meer. Het ligt er aan waar je gaat eten.

• Nestor-F

n wordt het uitzoeken van de restaurantjes die door Indiërs voor Indiërs gedreven worden. Met de kwaliteit is niets mis, maar durf je als westerling tussen de autochtonen te gaan zitten. Deze eten hun maaltijd met de vingers, verzoek om vork en lepel zal meestal leiden tot het verstrekken van deze attributen maar soms ook niet, simpel omdat ze deze niet hebben.

Bestel bij voorkeur geen bier of wijn, deze zijn (relatief) kostbaar en de meeste simpele restaurants hebben geen vergunning tot het serveren van deze dranken. Indiërs zijn wel meesters in het omzeilen van regelgeving, bier heb ik wel geserveerd gekregen in theepot.

• KeesS

in Zuid India kon je in bepaalde staten “special tea”bestellen en dan kreeg je een biertje. maar dat moeten we maar niet hardop zeggen.

• Shirley

of de fles in een krant gewikkeld en een grote kindermok erbij …. :)

• Ineke M

De thali voor Rs. 45, was met bestek, in café Madras in Mt. Abu. Dus in dit geval niet tussen de autochtonen.

Overigens eet het net zo makkelijk met je vingers en is het eten in de tentjes waar de locals eten prima! En (zeker met Kees erbij) ook vaak erg gezellig!

Ineke

• KeesS

Bij ons was het een bruin stukje pakpapier en een kopje.

• Kim

Oke, bedankt.

Ik drink trouwens toch geen bier of sterke drank, houd ik niet van…

Kim