Nederlandse Jezusfanaticus in AP

• Kannadiga

Kent iemand deze man. Hij heet Mattheus van der Steen en komt speciaal in Andhra Pradesh Jezus brengen. Ik vind hem erg fanatiek en maakt misbruik van de verdraagzaamheid van hindoes.

Hij bekeert ongevraagd een monnik tot het christendom. Deze sannyasi kent geen Nederlands. Mensen krijgen eten en geld als ze tot Jezus komen.

Dit soort praktijken brengen alleen maar spanningen in de maatschappij.

Er zitten al duizenden Amerikanen in India mensen tot Jezus te brengen. In Orissa is onlangs een Swami vermoord omdat hij kritiek op die praktijken uitte.

Daarna volgden er rellen met dodelijk slachtoffers.

Die monnik was aardig tegen die Hollandse tv-dominee, Amerikaanse stijl. Hij zei nog amen mee. Terwijl die Mattheus in het Nederlands zei dat hij door en door slecht was omdat hij demonen vereerd.

Het laffe is dat ze dit soort praktijken alleen bij hindoes durven uit te voeren, nooit bij moslims.

Hier de videiolink:

http://www.youtube.com/watch?v=cRTrcJVQKEY&feature=related

• Rob

Kannadiga,

Interessant filmpje.

Volgens mij is die Mattheus een artikel 33 homo die compleet ontspoort is.

Overigens: ken je dat verhaal van die katholieke priester in Orissa?

Die is met z'n zoontjes in z'n auto met benzine overgoten en in de fik gestoken.

Rob

• erik

http://www.trin.nl/

Heel eng, bah.

• ilona

Is hij nu echt serieus of is dit een domme grap? Ongelooflijk bleh.

Via wat voor organisatie is hij daar?

En doet de Nederlandse overheid hier niets tegen?

Die man is gestoord. Zou toch veel meer publiciteit moeten krijgen in Nederland echt schaamtevol.

• ilona

stuur dit wel ff door naar wat organisaties. Kan toch niet

• ilona

http://www.mattheusvandersteen.com/

I come to india to bless india

• Kannadiga

Dit is serieus. In eerste instantie is het niet erg kwaadaardig. Dat wil zeggen als de mensen weer van Jezus af kunnen. In de praktijk is het anders. Bekeerden mogen niet naar hun familie omdat die nog onder Satan zijn. Dorpsfeesten of gewonen hindoe-feestdagen mogen niet gevierd worden.

In Orissa worden medische klinieken overgenomen. Je krijgt geen medicijnen als je Jezus niet aanneemt. Ik heb vernomen dat speciaal in Ap kruizen geplaatst worden op bergen en in weilanden. Mensen mogen niet meer met hun vee komen omdat ze nog onder Satan zitten. Misschien weet Khan hier meer van.

In mijn staat Karnataka staan ze voor tempels met boekjes dat hindoes onder Satan zitten en eeuwig zullen branden, tenzij ze tot Jezus komen.

Het wordt steeds aggressiever. De eerste reacties van Indiers (Hindoes) is gelaten. Tot dat het uit de hand loopt en de controle weg is, zoals vorig jaar in Orissa.

• ilona

Maar wij wonen in Nederland en als je hier ziet wat deze jongen doet en zegt in het Nederlands erbij, dan snap ik niet dat zoiets mag bestaan.

• theo

Nog erger meegamaakt in Varanasi, 1994, een Hindu bekeerling (een ‘intelligente dalit’) nam me mee, verschrikkelijk zón schreenwende Amerikaan, veel onlusten geweest, niet lang daarna en Australische missionaris vermoord.

• KeesS

Hier krijg je haast plaatsvervangende schaamte van. Ik zou zijn visumaanvraag wel eens willen zien en de reden die hij heeft opgegeven voor zijn bezoek.