Ayurvedische opleiding gezocht

• Lieke

Beste meneer/mevrouw,

Ik ben op zoek naar een goede, betaalbare opleiding Ayurveda in India/Nepal. Zijn er mensen die me kunnen helpen?

Alvast hartelijk dank voor uw hulp,

Veel liefs, Lieke

• froukje

Hoi Lieke,

MIsschien kun je het eens proberen bij het Indiase bureau voor toerisme in Amsterdam.Dit zit op Het Rokin,tel.020-6208991.

Ziekenhuizen,hotels,herstellingsoorden bieden wel de behandeling aan.

Succes,froukje

• Lieke

Hoi Froukje,

Bedankt voor de tip!

Groetjes, Lieke

• ilona

http://www.ayurvedaresort.com/ Dit is van een Ayurvedische merk die ik weleens heb gebruikt heel lekker. Ze hebben vast ook een opleiding.

Er zit veel ayur in Kerala, waarschijnlijk kun je daar het beste naar toe gaan.

Een ayurvedische dokter, Robert H. Swami Persaud , je zou hem misschien kunnen vragen of hij inf heeft. Hij heeft ook een nederlands boek geschreven voor meer inf. -> http://www.ayurveda-center.com/

• Lieke

Hoi Ilona,

Bedankt voor het advies, ik ben zelf nog nooit in India geweest. Zou het daarom ook wel prettig vinden een wat “westerse” school te vinden.

Misschien dat de dokter waar je over spreekt meer weet.

Nogmaals bedankt!

Groetjes, Lieke

• Kannadiga

Hoeveel jaar denk je er aan te kunnen besteden? Een Ayurvedische opleiding tot arts duurt meestal 5 of 6 jaar.

• Lieke

Ik wil eerst de basis van ayurveda leren, maar als het me bevalt wil ik er helemaal voor gaan, en dan maakt het me niet uit hoe lang het duurt.

• Kannadiga

Je zou eerst wat boeken erover moeten lezen.

Als je in India een Ayurvedische opleiding gaat doen, als je dus een Ayurvedische arts wil worden, moet je wel Sanskrit in je vakkenpakket hebben.

• Kannadiga

Er zijn enkele Ayurvedische artsen in Nederland. Mensen van Nederlandse afkomst. Probeer contact met hun op te nemen voor meer informatie.

Mijn ervaring is van een Indier die in Gujarat heeft gestudeerd. Hij kwam van Karnataka. Hij moest behalve zijn exacte vakken een goed zijn in Hindi (instructietaal) en in Sanskrit. Misschien zijn er opleidingen voor Europeanen.