Indiase gatenkaas

• Rob

Beste mensen,

Een paar dagen geleden is het begonnen.

Als ik 's avonds naar bed ga en mijn dekbed opentrek vliegt er iets vandaan.

Eerst dacht ik dat het muggen waren, maar ze zoemen niet.

Ze zijn ook niet zo snel dat je ze met een elektronische vliegenmepper niet kunt uitschakelen.

's Ochtends onder de douche zitten ze nu ook al op mijn douchegordijn.

Daar gebruik ik mijn elektronische vliegenmepper liever niet.

Vandaag was het een zonnige dag in Groningen.

Meestal doe ik de weekwas op zondag.

En ter voorbereiding op mijn volgende reis naar India gelijk mijn vakantiekleding geinspecteerd. Die bestaat voornamelijk uit licht katoenen kleding.

Wat bleek: overal zaten gaten in.

Ook mijn wollen souveniers uit Kashmir en Uttaranchal leken wel gatenkaas.

Hoe zou dat komen?

Ligt dat aan de kwaliteit van de Indiase stoffen?

Rob

• Peter H.

Zou dat niet een Indiase mot kunnen zijn? Dol op wol en katoen.

• froukje

he getver,Rob.

probeer eens mottenballen,alhoewel ik vrees dat het daarvoor al vrij laat is en als je dat te veel vind stinken:leg overal tussen de kleding etc.redelijk nieuwe kranten.

Motten houden niet van de inkt.Als het tenminste motten zijn.

sterkte

froukje

• Sundri

Als het van die goudgekleurde minivlindertjes zijn, dan heb je inderdaad motten. Naar voor je en vooral zonde van je wollen souvenirs uit Kashmir, die zijn meestal niet zo goedkoop. Maar als het over je katoenen kleding gaat, voor een habbekrats koop je weer wat nieuws in India. Tja, en verder, inderdaad mottenballen, die zie je in India ook op veel hotelkamers.

• theo

Motteballen ruiken heerlijk! 'kheb je jaren in de kast gehad :) Ik ben eraan verslaafd, ja ik weet het, 't is niet gezond. :(

Lijmsnuiven ook niet. ;)