Kerala en Goa in juli / augustus

• Rana

Hallo,

Ik wil eind juli begin augustus, samen met mijn vrouw en dochter van 12, naar Kerala en Goa, wie kan mij vertellen of het wel of niet aan te raden is en hoeveel invloed de monsoon heeft in deze periode.

Mvgr,

Rana

• mitmig

http://www.kerala-tourism.org/climate-of-kerala/index.html

http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6VH3-4VD544V-1&_user=10&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_sort=d&view=c&_acct=C000050221&_version=1&_urlVersion=0&_userid=10&md5=791d929bda511319c24138175ab08b03

Ik persoonlijk zou rond deze periode naar de oostkust gaan, maar ieder zijn keus natuurlijk, verder kan je bij www.waetherunderground.com ook in ht verleden graven dus je kan zien hoe het vorige jaren was, maar er is niets zo onbetrouwbaar als het weer.

Veel reis en plan plezier !!!

• Rob

Ik ben in Mumbai en Goa geweest rondom juli / augustus 2005.

Reken op veel regen.

Een paar dagen na mijn terugkeer, begin augustus, is daar maar liefst 1 meter regen gevallen op een dag. Met alle gevolgen van dien.

Zelf heb ik mij wel vermaakt, laagseizoen, weing andere toeristen.

Maar het was echt geen zonnige strandvakantie.

Rob

• samten

Hoe mooi sommige stranden aan de oostkust, bv tamil nadu en orissa, ook zijn, als strandbestemming zou ik ze afraden, daarvoor moet je toch echt in Goa en in mindere mate Kerala zijn.

Maar Goa is prachtig in de regentijd, als de regen op het afdakje van je veranda klettert is het ook heerlijk in je hangmatje. lekker blootsvoets op je huurfietsje door de plassen scheuren. hoogstwaarschijnlijk schijnt de volgende dag de zon wel weer, zo niet ga dan eens een paar dagen naar hampi, een paar honderd kilometer landinwaarts en waarschijnlijk minder direct doelwit van de hevigste buien. de omgeving rond de antieke stad is werkelijk prachtig.

• Rob

Samten,

Mijn plan was om vanuit Goa naar Hampi te gaan.

Maar door de regen ging dat niet door.

De bus / trein reed niet meer.

Ben 10 dagen in Palolem gebleven.

Rob

• Khan

samten schreef:

>

> Hoe mooi sommige stranden aan de oostkust, bv tamil nadu en

> orissa, ook zijn, als strandbestemming zou ik ze afraden,

Andhra Pradesh schijnt een blinde vlek te zijn in het westerse toerisme. ;-)

Het strand van Vishakapatnam en ten noorden daarvan is best de moeite waard. Men zegt mooier dan Goa. Kan dat niet beoordelen, ben nooit in Goa geweest.

• mitmig

Samten, iedereen heeft natuurlijk voorkeuren, maar om te zeggen dat je voor “de ” strandvakantie in goa moet zijn, is in mijn ogen niet waar. Nogmaals ik wil je niet aan vallen, maar goa is dus echt niet wat ik zoek in mijn strandvakantie. Geef mij maar tamil nadu, of orissa. Maar als je vertier, strandtentjes, drugs, house partys zoekt, goa is the place to be, daar heb je gelijk in!!!! Persoonlijk ga ik liever het spartaanse strandleven, zonder gapende @!#$ stadsjongetjes!!!

Zoals mijnheer denUil al zei, zo veel mensen, zoveel wensen. Maar ik ben bang dat jullie uit een generatie komen die niet meer weet wie mijnheer den Uil was. :):):)

• Ger

Ben zelf twee keer in deze periode in Goa geweest en 2 keer heel veel regen (in 2003 en 2008)

Afgelopen jaar vanuit (het openluchtmuseum) Hampi naar Goa met de auto gereisd. Weg was ontzettend slecht en het weer ook.

Waren voorheen aan de oostkust. Was prachtig weer in Tamil Nadu, veel te zien. Dus ik zou ook kiezen voor de oostkust

Succes!