Van Mumbai naar Agra: Hoe??

• Eva1984

Hallo,

Ik vertrek 7 april voor 3 weken naar India. Ik ga met een vriendin daarheen om 2 vriendinnen van ons op te zoeken die daar dan 3 maanden zitten. We maken een rondreis door (vooral het zuiden van) India. (Begin en eindpunt is Mumbai)

In de laatste 4 dagen van onze reis verblijven we in Mumbai. De 2 vriendinnen die wij op gaan zoeken ‘wonen’ daar voor 3 maanden. Zij moeten daar dan werken, en wij willen met z'n 2en in die 4 dagen naar Agra gaan.

Ik hoor van sommige mensen dat we prima in 4 dagen tijd met de trein vanuit Mumbai naar Agra kunnen, een enkeling beweerd zelfs dat we het makkelijk in 2 dagen zouden kunnen doen…

Mijn zoektocht via internet heeft weinig opgeleverd. Dus: Als wij van Mumbai naar Agra willen reizen, wat is dan de beste manier? Wat kost dat ongeveer en hoelang gaan we er dan over doen? (We willen in principe alleen de Taj Mahal bekijken en Fort Agra eventueel, dus aan 1 dag hebben we voldoende)

Alvast ontzettend bedankt voor reacties!!!

Eva.

• mitmig

Meisje waar begin je aan?? Het zal wel haalbaar zijn maar volgens mij ben je 24 heen en 24 uur terug onderweg. Dus in principe zou het moeten lukken maar of die Taj Mahal allemaal die moeite en het gereis waard is?????

Even goed heel veel plezier toegewenst.

• erik

Klopt, 22-24 uur met de trein, en dan de Taj zien en 22-24 uur terug. De Taj is een bijzonder gebouw, maar dat zou ik er niet voor over hebben.

• Eva1984

Hmmzz.. mja, dat vreesde ik al ja…

Punt is dat ik ontzettend graag de Taj Mahal wil zien. Beetje ziekelijk graag misschien. Vorig jaar een maand in Mexico geweest, en door samenloop van omstandigheden heb ik Chichén Itzá niet kunnen zien. Daar baalde ik na afloop zo ontzettend van!

Dus nu ik naar India ga wil ik zoooo graag de Taj Mahal ook bekijken….

Maar goed, geen goed plan dus? :-(

En per vliegtuig, iemand enig idee? De reis door India is niet zo heel duur op zich, dus ik kan best nog wat uitgeven aan een vliegticket eventueel…

Bedankt voor de (ongelooflijk snelle) reacties trouwens!

Eva.

• erik

Kan je je ticket niet omzetten, dat je van Delhi terug vliegt? Scheelt in ieder geval 1 lange reis.

En ja, de Taj is wel bijzonder. Ik heb niet veel met gebouwen en zo, maar de Taj vond ik ook de zoveelste keer dat ik er voor stond weer bijzonder (moet ik dat zeggen, maak ik het toch weer moeilijk voor je………)

• Ineke M

Meningen verschillen, maar persoonlijk zou ik nog geen 2 uur omrijden voor de Taj, dus laat staan 24 uur. Ik heb de Taj 3 keer gezien (omdat ik steeds met mensen was die er wel naar toe wilden). Het is mooi, maar ik vind b.v. de baby Taj aan de overkant van de rivier veel mooier.

Als ik dan in het zuiden was, zou ik eerder naar Mahabalipuram (Mamalapuram) gaan. Geweldige plek!

Ineke

• Khan

Als je alleen voor 3 weken gaan India gaat, en ook nog eens mensen gaat opzoeken zou ik zelf niet die heen-en-weer trip naar Agra gaan maken. Je snoept een hoop tijd af van je netto beschikbare reistijd. Maar ik heb ooit 48 uur heen en 36 uur terug in de trein gezeten vanuit Andhra Pradesh naar Mumbai (vv) ivm een aanvraag van de legalisatie van een geboorteakte bij het Nederlandse consulaat. Het is maar wat je er voor over hebt. ;-)

• KeesS

Vanuit Mumbai naar Agra vv is wel een hele afstand en onderneming. En ja de Taj is mooi maar om nou die energie er in te steken. Per vliegtuig is een optie, bedenk dat je dan waarschijnlijk via Delhi vliegt. Misschien kun je inderdaad je ticket omzetten zodat je van Delhi weer vertrekt.

• KeesS

Eva, ik kan overigens geen vluchten vinden van Mumbai naar Agra. Wel Mumbai Delhi vv voor 147 euro, maar ik zie geen vluchten Delhi >Agra. Maar vanuit Delhi kun je wel een dagtocht maken naar Agra (bus/auto).

• erik

Dat hoor ik niet vaak, dat mensen die Taj niet veel aan vinden. Ik kwam er regelmatig met groepen en vond het iedere weer bijzonder hoe zoveel mensen in vervoering raakten van de Taj. Maar inderdaad, smaken verschillen. Ik vond de Borobudur niet veel aan.

In Aurangabad staat deze Bibi ka Maqbara. Wie weet hoe beroemd die was geweest als de Taj niet had bestaan (maar ze moeten hem wel poetsen zie ik……)

http://pas-products.com/ajantacars/picture/slide0004_image012.jpg