Is er iemand hier die pali-sanskriet kan lezen en schrijven, en mag ik je dan mailen???
Aan je reactie te zien, trek ik mijn vraag terug, en ja het is voor een tattoo, maar wel een echte tempel tattoo gedaan hier in thailand uitgevoerd door een monnik die me helemaal lek heeft gestoken met een stuk bamboo, terwijl de andere monnikken me vast hielden, luid voor mij aan het bidden waren! Hier, en ook ik geloof in de beschermende krachten van magische pali-sankriet tatto's. Daar hoef jij niet zo neerbuigend over te doen, verder kan jij klein burgermannetje in jou @!#$ nederland in de zeik vallen!!!!
Kannadiga, mijn reactie was veel te fel sorry hiervoor, maar ik word nu eenmaal heel boos als er neerbuigend gedaan wordt tegen mij. Maar ik zit vol sakh yant tatto's, maar deze wordt in mijn gezicht gezet en wou toch iemand even laten vertalen wat er op komt te staan!! Je kan wel denken je kan toch een thai die engels spreekt laten vertalen wat de monik zegt, maar zo werkt dat nou eenmaal niet!!! En er zijn maar heeeeeel weinig monnikken die echt pali sanskriet kunnen lezen , lijntjes overtrekken zoals bj Angela Jolie is comerciele troep,vandaar mijn vraaag!! Maar heb het al opgelost!!!
Moet je het niet in pali-sanskriet laten doen Khan, anders schiet je er nog geen @!#$ mee op!!!
Trouwens onderkant biseps is wel een van de pijnlijkste plekken op je lichaam om te tatoeren, moet je eens op letten hoeveel Johny's je ziet die zo'n prikkeldraadje om hun biceps hebben de meesten hebben maar halve omdat het te pijnlijk is aan de binnen kant!
Groeten van iemand die er vanaf morgen voor de rest van zijn leven “anders ” uitziet!!!
Ik bedoelde er niets kwaad mee.
Eens was ik lid van een Sanskrit-forum. Enthousiast begonnen. Ik dacht vragen te krijgen over literatuur of grammatica. Maar 95% ging over tattoos. Ben er later mee op gehouden. Iemand had een tattoo laten maken en een foto ervan laten zien.
Er kwam heel wat anders uit! Alle letters los en op een kinderlijke haast analfabetische wijze getatoeeerd. Hij had de PC waarschijnlijk niet goed ingesteld.
Natuurlijk wil ik wel wat doen. Maar het belangrijkste is in welk schrift wil je het hebben? Sanskrit en Pali worden in verschillende Indiase en Zuid-oost Aziatische schriftsoorten geschreven. Al die schriftsoorten (van Tibetaans tot Javaans) zijn afgeleid van het Indiase Brahmi. Ze hebben hetzelfde systeem met het enige verschil dat de vorm van de letters anders zijn. Al die schriften (met uitzondering van Gurmukhi = Punjabi en Tamil) zijn in eerste instantie om er Sanskrit en afgeleide talen erin te schrijven.
Mijn aanbod blijft nog van kracht.
Beste Mitmig,
Ik was serieus aan het overwegen om dit jaar voor de verandering ook eens naar Thailand te gaan, heen en weer vliegen vanaf Delhi. Een subtiele tatoeage staat al jaren op mijn verlanglijstje, net als een ritje bij jou achterop de motor.
Nu lees ik jouw verhaal over tempelmonniken in Thailand die je met bamboestokken proberen lek te prikken, terwijl je vastgehouden wordt en geen kant op kunt vluchten.
En magische pali-sankriet tattoo's in je gezicht proberen te zetten met allemaal onduidelijke woorden.
Voor je het weet staat er iets schunnigs op je voorhoofd geschreven en loop je de rest van je leven voor schut rond.
Ik blijf toch maar liever in India.
Rob
Och Rob als het in het pali sanskriet geschreven staat zijn het toch maar heel heel weinig mensen op de wereld die het lezen kunnen, anders is het met die chinese tekens. Heb laatst met een bevriende chinees nog gelachen toen hij mij vertelde wat somige mensen op hun lijf hadden staan. En voorschut staan is mischien doel wel, wie zal het weten. Maar des al niet te min als ik eens hier lees dat jij eens in mammalapuram bent, bel ik meteen mijn vriend Anand, een van de moonrakers broers (begrip in mammalla) en tracteer je op een biertje, dan drinken we een biertje samen op afstand!! Trouwens geld ook voor Sundri want die is een beetje mammalla gek geloof ik!!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?