Air India

• willem

Hallo,

Ik ben op zoek naar een ticket richting Delhi en Kathmandu, heb iets gevonden voor 500 euro vertrek vanaf London met Air India .

Is dat nog wat Air India , mensen ervaring met deze maatschappij?

Gr WIllem

• Khan

willem schreef:

>

> Is dat nog wat Air India , mensen ervaring met deze

> maatschappij?

Stond in elk geval jaren geleden bekend om een hoog risico op zware vertragingen.

Ik heb in 2002 4 uur extra op Heathrow doorgebracht, naast de 3 uur vertraging die al eerder was doorgegeven. Een dame van het grondpersoneel op Heathrow was geheel incompetent (had kennelijk nog nooit een boardingpass aan een overstapper moeten geven), en het grondpersoneel op Mumbai vond ook de vraag hoe ik na mijn vertraging mijn aansluiting moest regelen een weinig boeiend probleem. Staat sindsdien bij mij op de zwarte lijst (net zoals British Airways trouwens).

• theo

Ik heb ooit eens een vlucht met ze genomen binnen India, lang, lang geleden.

Dat was de eerste keer dat ik stewardessen zag die niet vriendelijk waren.

Ik dacht, hé dat kan ook. :D

Verder heb ik 't allen van horen en zeggen.

• peter

sowieso is een vlucht met overstap onhandig, vooral als er weinig tijd tussen de aansluitende vlucht is.

woonde in engeland tot voorkort en moest regelmatig naar india. meestal swiss air of klm, maar al het vliegverkeer richting asie moet over afghanistan, en er is maar een vluchtroute. gevolg vaak kleine vertragingen waardoor je al snel een connection mist.

alleen ervaring met air india binnen india, dat was overigens net zo goed of net zo slecht als elke andere maatschappij.

• KeesS

We hebben ooit met Air India gevlogen naar Zuid India: Chennai en terug van Mumbai. De heenreis was redelijk. De terugreis vanaf Kovalam via Trivandrum, Mumbai, Delhi, Londen en Amsterdam heeft bijelkaar 55 uur geduurd! Ze lieten ons rustig zitten op Mumbai Airportt, dankzij een woedende Indiër werd uiteindelijk een hotel geregeld, maar toen was het al zo laat in nacht, vroeg in de morgen dat we dat niet meer wilden. In Delhi waren er ineens allerlei controles en hebben we uren staan te wachten: in het vliegtuig met behoorlijke temperaturen. In Londen was de aansluiting weg en toen we uiteindelijk in Amsterdam waren was de bagage vergeten. Het biertje op Schiphol was toen wel erg lekker.

• mitmig

Zorg wel dat je een plekje weet te bemachtigen in het vliegtuig….. :):)

• KeesS

Geweldig! Een last minute of zo?

• erik

Jij kwam dan nog in Amsterdam. Ik zou op zaterdagmorgen in Amsterdam zijn en arriveerde uiteindelijk zondagmiddag…….. Kathmandu-Amsterdam in 63 uur (maar niet met Air India, wel te danken aan o.a. 11 uur vertraging in Delhi)

• dagmar

Hoi,

ik kan me alleen maar aansluiten: vertragingen zijn de regel, maar wat nog erger is: de structurele overboekingen in grote getallen, waardoor ze regelmatig de incheckbalie eerder dicht laten gaan (om al wachtenden van nadere vluchten ertussen te proppen)en jou dan verwijten dat je te laat bent (waardoor zij niets meer hoeven te regelen voor jou). Ik heb in 2003 2 dagen op Heathrow vastgezeten door hun toedoen (miste mijn aansluiting door vertraging en lange securitycheck) en pas toen we een groepje van 5 waren, regelden ze een route via Parijs en bombay naar Delhi, maar de vlucht naar parijs mochten we zelf betalen. Als je dus gaat met Air india, zorg er dan voor dat je voldoende overstaptijd hebt, zeker op Heathrow….

Personeel in het vliegtuis en het eten vond ik trouwens wel prima……

En op de terugreis regelde ik mijn zitplaats door er 4 uur van tevoren te zijn, de taferelen aanschouend van Indieers die extra geld betalalden om nog op de vlucht te komen

• Rob

Uit mijn dagboek:

26 JUNI

10.45 uur

Nou, daar ga ik dan. Met elf onbekende mensen de lucht in via Frankfurt naar Delhi. In het eerste vliegtuig krijgen we een klef duits croissantje met kleffe kaas. De koffie is goed. De vlucht zal kort duren. Eerst in Frankfurt nog een aantal uren wachten. En dan … op naar India.

Ik heb net gehoord dat de vorige groep door de hittegolf (50 graden) volledig uitgedroogd was. Er moesten dokters aan te pas komen.

Voor we weer gaan landen worden we door de Lufthansa nog verblijd met twee World-Cup chocolade voetballetjes. Eén wit en één bruin.

16.30 uur

Al enigszins uitgeteld lig ik op bed in een suite van het Sheraton Hotel in Frankfurt. Air India was te laat, de crew moet nog slapen, dus vertrekken we pas morgenochtend om zeven uur richting Delhi.

Lekker in bad geweest. Ik wacht nu op het avondeten en dan vroeg naar bed.

Rob