arthemisia annua complex

• froukje

Zou iemand hier een verhelderend antwoord op willen geven?

Ik ben nl.de kluts een beetje kwijt.Ik heb zoveel voorbij zien komen.

De Arthemisia annua complex,is dat van AOV?Als het van een andere firma is,hoor ik dat graag.En hoe duur is dat dan?Ik heb een keer een prijs van ong.5euro gezien en een keer 25 euro.De prijs maakt mij niet zoveel uit,ik wil graag de goeie.Wat ik begrijp,is dat dit niet alleen een anti malaria middel is,maar ook goed voor de darmflora?

En wat is het gebruik hiervan?Hoe lang van tevoren beginnen etc.

Om muggen op afstand te houden,werd hier vitamine b aanbevolen.Wordt hier de

vitamine b complex (die kleine bruine tabletjes)mee bedoeld?er zijn nl.meerdere vit.b.

En wat is het gebruik hier dan van?

En waar koop je voor een redelijke prijs een geimpregneerde klamboe?

Bedankt alvast voor de reacties.

• Ineke M

Hallo Froukje,

Ik kan alleen maar antwoord geven op de ‘vitamine B vraag’.

Zelf start ik 6 weken voor ik ga meestal met vitamine B complex (inderdaad die kleine bruine pillen). Vorig jaar een keer vergeten en toen werd ik meteen de eerste paar dagen ‘lekgestoken’. Heb toen meteen vitamine B gehaald en na een paar dagen lieten de muggen mij links liggen. Kan toeval zijn, maar ik geloof echt dat het helpt.

Ik komt 3 keer per jaar in India, dus in verschillende seizoenen en heb eigenlijk nooit last van muggen (m.u.v. die ene keer dan). Zelfs in het regenseizoen geen last gehad!

groetjes,

Ineke

• froukje

Hallo Ineke,

Dank je wel.Heb nu over 1 ding bijna duidelijkheid.Want hoe vaak slik je ze per dag?

groetjes

froukje

• KeesS

Froukje, het arthemisia annua complex ken ik niet. Dus of het een anti malaria middel is weet ik ook niet. In principe moet je bij de ggd/tropenziekenhuis zijn voor adviezen. Wat ik in ieder geval altijd doe is mij goed insmeren met een middel met deet erin, ik doe dit overdag en 's avonds. Deet helpt overdag tegen de mug die denque veroorzaakt.

• Sundri

Gebruik even de zoekfunctie. Nog niet zo lang geleden heeft vooral Theo over arthemisia nogal wat info gegeven.

• Jo

Hallo,

Ik gebruik altijd Totaforte een vitamine mix. Tijdens mijn verblijf in Sri Lanka viel het mij op dat de muggen uit mijn buurt bleven terwijl andere er veel last van

onder vonden. Bij nader inzien bleek het idd door Totaforte vitamecomplex te komen. Het schijnt dat je huid een bepaalde lucht afscheidt.

Te koop bij iedere apotheek in NL kost ongeveer 9.80 eu. één capsule per dag is voldoende.

• theo

Hollo Froukje,

Mag ik een advies geven?

Eerst even dit verhaal:

In een dorp in Afrika stierven in de monsoon 8 kinderen per maand.

Malaria tropica, ik kreeg het er ook, omdat ik ziek wordt van chemische profilaxen.

Voor mij was er een goed missie ziekenhuis in de buurt, die m'n leven konden redden.

Viijf jaar geleden begon onze stichting met preventieve maatregelen.

Iedere moeder en alle kinderen onder de 5 jaar kregen een geïpegneerde klamboe + essenciele info.

Nadien is er daar niemand meer overleden aan malaria, sterker nog er was een reductie van 90-95% van alle malariaziektegevallen!

Met een muggelarvenbroedplaatsenbestreidingscampagne en microkredieten via vrouwengroepen voor een volgende generatie klamboes gaan we malaria helemaal uitroeien in ons gebied voor minder dan 50ct per persoon per jaar.

Als dat in heel de wereld toegepast gaat worden, kan malaria geheel uitgeroeid worden, binnen 10-15 jaar, daar ben ik van overtuigd.

En met deze perventieve manier kunnen ook andere ziekten overgebracht door muggen zeer sterk worden ingedamd, of mogelijk worden uitgeroeid.

Het is een simpel concept waar de (wetenschappelijke) wereld nog niet eerder aan gedacht heeft, blijkbaar. In Kenia gaan onze partnerorganisatie samenwerken met een nationaal orgaan, die Kenia malariavrij gaat maken. Het kán!

Resumerend het advies:

gebruik geïmpregneerde klamboes, (vooral in de natte tijd!) en voor de tijd vóór het slapen gaan, alle onbedekte lichaamsdelen insmeren met een deetmiddel.

Lange mouwen en lange broek strekken tot de aanbeveling in de avonduren, als de muskieten gaan steken.

Ps., het aantal malariagevallen in delen van Afrika is 100-1000x hoger dan in India.

Wil je 99,9% zekerheid hebben op geen enkel malaria(koortjes) zonder (chemische) bijwerkingen, gebruik dan Arthemisia annua complex. (ff googelen)

Een heerlijk middel, zonder bijwerkingen, whatsoever!

Ik zeg 99.9% omdat Arthemisia zonder toevoeging in Cambodja bij een uitprobeerproef van enkele jaren al resistentie bleek op te leveren.

Maar gebruik je consequent deet en geïpregneerde klamboes, in combinatie met Arthemisia, dan zeg ik, helemaal compleet!!! Het gaat om de werkzame stof artemisinine.

Joop schreef:

Omdat er veel planten voor nodig zijn om voldoende artemisinine te produceren is het een relatief duur product. Maar men is er in geslaagd de stof ook chemisch te produceren, zodat er voor derde wereld landen een betaalbare oplossing is.

Ik begrijp dat de WHO bang is voor resitentie wanneer artemisia enkelvoudig gebruikt wordt, daarom raden ze een combinatie aan, een zg ACT een op Artemisinine gebaseerde combinatie. (De parasiet is hoogst intelligent)

Maar lees dit maar: www.malaria.nu/

Ik koop hier in ieder geval artemisia en wanneer ik in Thailand of India ben vraag ik naar een ACT.

www.aov.nl/producten/fytotherapeutica/artemisia_complex/.

Dit kost het ongeveer www.gezondheidaanhuis.nl/product/1451 (dit is maar een voorbeeld, je kunt ook naar de apotheek of zelf surfen)

froukje schreef:

>

> Zou iemand hier een verhelderend antwoord op willen geven?

> Ik ben nl.de kluts een beetje kwijt.Ik heb zoveel voorbij

> zien komen.

>

> De Arthemisia annua complex,is dat van AOV?

Ja.

> Als het van een

> andere firma is,hoor ik dat graag.

Nee, niet van een andere firma.

>En hoe duur is dat dan?

± 25 euro per potje van 60 capsules.

> Ik

> heb een keer een prijs van ong.5euro gezien

Dat is de verkeerde soort.

> en een keer 25

> euro.

Ja, de goeie.

>De prijs maakt mij niet zoveel uit,ik wil graag de

> goeie.Wat ik begrijp,is dat dit niet alleen een anti malaria

> middel is,maar ook goed voor de darmflora?

Ja.

> En wat is het gebruik hiervan?

Twee maal daags een capsule, smorgens bij het eten en savonds bij het eten.

>Hoe lang van tevoren beginnen

> etc.

± 2 weken van te voren en 2 weken natijd.

> Om muggen op afstand te houden,werd hier vitamine b

> aanbevolen.

Sommige mensen blijken er baat bij te hebben.

> Wordt hier de

> vitamine b complex (die kleine bruine tabletjes)mee

> bedoeld?

ja.

> er zijn nl.meerdere vit.b.

> En wat is het gebruik hier dan van?

1 of twee tablette per dag.

Multivit is ook niet verkeerd.

> En waar koop je voor een redelijke prijs een geimpregneerde

> klamboe?

In Afrika krijgen we ze bij de PSI voor 3½ euro per stuk, in India op de markt of supermarkt of speciaalzaak iets duurder, in NL ± 10x zo duur.

> Bedankt alvast voor de reacties.

Graag gedaan, verder nog iets?

Groetjes, theo.

• froukje

Hallo allemaal,

Iedereen bedankt voor de reacties,maar speciaal Theo.Dit was een heel mooi,duidelijk verhaal.Met alles erop en eraan.Ik moest wel even lachen om de laatste zin:verder nog vragen?Ik vond dat ik al zo veel gevraagd had.

groetjes

froukje

• theo

froukje schreef:

>

> Hallo allemaal,

>

> Iedereen bedankt voor de reacties,maar speciaal Theo.Dit was

> een heel mooi,duidelijk verhaal.Met alles erop en eraan.Ik

> moest wel even lachen om de laatste zin:verder nog vragen?Ik

> vond dat ik al zo veel gevraagd had.

Daarom ook. :D:D:D Geintje.

> groetjes

> theo.

• Ineke M

Hoi Froukje, gewoon 1 x per dag na het eten.

groetjes,

Ineke