route augustus???

• Anna

Hoi,

Ik wil graag in Agustus naar India en mss naar Nepal.

Heeft mss iemaand tips om het beste route te volgen ivm het weer???

Ik denk dat het heel warm zal zijn (40 graden) maar gaat het nog regenen?

Is het nog te doen met warmte of is het echt afraden om in Augustus naar India te gaan??

Alvast bedankt voor alle tips.

Anna

• Jo

Ik heb even info ingewonnen bij een India kennis Hij zegt dat het een slechte tijd is volop regen. Beter i s een maand later te gaan

Succ6

• PeeJee

Hallo,

India is echt heel erg groot!!! Bedenk even waar je ongeveer heen wilt, koop een lonely planet of ander reisboek en check wat de beste periode per regio is om te bezoeken.

Als je bijvoorbeeld naar de regio Ladakh wilt, is augustus juist een ideale reistijd.

Ook Tamil Nadu is dan nog redelijk regenvrij… Het zou sterk zijn als het in heel India tegelijk regent!!!!

Groet PJ

• PeeJee

ter info:

http://www.indiaonline.nl/klimaat.htm

• Marieke

Ik was afgelopen zomer in juli en augustus in India (Karnataka, Tamil Nadu, Kerala). Best veel regen, maar het regende echt niet dagenlang. En eerlijk gezegd vond ik het helemaal niet erg dat die hitte af en toe werd afgewisseld met een flinke regenbui. Ook met regen is India nog een mooi land, misschien zelfs wel mooier… Ik merkte dat plaatsen waar ik het jaar daarvoor in februari was geweest nu met die regen een stuk groener waren. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat het reizen wat moeizamer kan gaan in verband met modderige wegen enzo.