pinnen

• Jo

Is het makkelijk om in India te pinnen of raden jullie aan om ook cash mee te nemen voor nood gevallen.

Groetjes

Jopie

• Shirley de Munnik

makkelijk te pinnen maar ook altijd wat cash bij je hebben…

• erik

Altijd cash (en een tweede pinpas/creditcard) meenemen voor het geval er iets mis gaat. Maar pinnen is verder geen probleem.

• Jo

Bedankt voor jullie advies.

Ik ben gewend naar Sri Lanka te reizen, waar pinnen geen probleem opleverde.

Uit voorzorg neem ik het liefst zo weinig mogelijk cash mee. De flappentap is een wereld wijde uitkomst. Dank aan de uitvinder van dit gemak…..! ;-)

Groeten

Jopie

• erik

Ik heb meestal 50 of 100 euro cash bij me, je weet nooit wat er ineens gebeurt, en een VISA kaart. Je zal maar, zoals ik, op de heenreis je pinpas al kwijt raken……..

• Jo

Ja Erik, dan heb je een probleem, en hoe dat op te lossen?????????

Accepteert men credits cards waaronder Master card?

Pff zoveel vragen ! Jullie zullen mij wel vaker tegen komen op deze site met een plotseling invallende vraag.

• erik

Ik was met 2 vrienden in Nepal. Ik heb toen hun hotelrekening met de credit card betaalt en zij gingen pinnen en betaalden me cash terug.

Met visa kan je in India geld opnemen, volgens mij bij de bank of Baroda. Er is zelfs een aparte site van Master card India, kun je ook de pin-apparaten mee opzoeken.

http://www.mastercard.com/in/personal/en/cardholderservices/atmlocations/index.html

Maar, goed op je pinpas letten is natuurlijk eenvoudiger :) Ik denk dat ik de mijne kwijt raakte omdat ik op Schiphol, Heathrow, en Qatar 11 keer mijn moneybelt af moest doen voor de security, toen ging er kennelijk iets mis.

Twee girorekeningen hebben, en dus 2 pinpasjes, is ook handig (en neem dan je girotel gegevens mee, kun je geld overboeken onderweg).

• Tom

Pinnen is makkelijk, en kan bijna overal.

en het nut van reservegeld ontgaat me nu…..

vorige week was ik in Hampi, op de een of andere manier hebben dieven mijn geldbuidel ontdekt en daaruit alle cash genomen… weg de 150 euro reservegeld.

paspoort en plastic hebben ze gewoon laten zitten.

mijn advies: pinpas mee, en gewoon altijd pinnen (ja zelfs in hampi is nu een atm).

ik zelf pin nu 2000 rs per keer.

• KeesS

Soms doen die dingen het net niet als jij wil pinnen: het geld is op of de electra is uitgevallen. Gaan de deuren niet open van het hokje. En net altijd als je op doorreis bent en wegmoet. Dus vandaar enig cashgeld is altijd verstandig.

• Ineke M

Heb zelf al een keer last gehad van een staking, waardoor de ATM's niet gevuld werden. Heel lastig als je het hotel net moet betalen! Verder nooit gedoe gehad. 2 Pasjes zijn ideaal als je meer moet pinnen.

Ineke