Hoi Jet,
Het ligt er een beetje aan wat je verstaat onder lastig vallen en in welke gebieden je komt. Ik heb wel een aantal minder leuke ervaringen en momenten dat ik me wel angstig heb gevoeld. Ik heb alleen gewoond in India en ik ben 24 nu. De eerste keer dat ik ging was ik 18. Ben er 5 keer geweest tot nu toe. Elke keer is het anders.
Ik wil geen dingen zeggen dat je beter niet kunt gaan. Want ik laat me erdoor ook niet van weerhouden om te gaan. De positieve ervaringen stijgen er ver boven uit.
Als die onzin over dat als je je goed kleed dat je daardoor niet lastig wordt gevallen en dat het door dit of dat komt of door jezelf. Het is wel belangrijk natuurlijk dat je op je kleren let, net zoals je hier weet als je half naakt loopt dat er dan meer naar je gekeken etc wordt. Ik kan het meerendeel van de taal wel verstaan, maar vertel dat meestal niet tegen mensen. Daarom hoor ik vaak waar erover gepraat wordt en hoe erover je gepraat wordt. Niet altijd even leuk. Ik heb hier al een keer over geschreven op dit forum. Het enige wat ik je wil zeggen is wees bewust van wat er om je heen gebeurt en vertrouw vooral niet snel mensen. Ik praat niet zomaar tegen mannen, tenzij ik bijvoorbeeld een treinkaartje aan een loket bestel of dergelijke situaties.
Maar laat het gewoon geen reden zijn om niet te gaan, wees gewoon op je hoede zoals Shirley ook al zei.
In Rishikesh is het prettig vertoeven, mooie omgeving etc. Denk zelf alleen dat het oosten zoals Shillong omgeving ook rustig is en hele mooie landschappen.
Maar als je naar India gaat om te mediteren dan vraag ik me af waarom. omdat mediteren van binnen gebeurt, en de omgeving dus niet uit hoeft te maken. Ik ben ook geinteresseerd in meditatie en yoga. Maar in India is er zoveel, en er zijn ook zoveel mensen ingesteld op de toerist met zoekzender dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.
In april kan het warm zijn. Maar dat weet je maar nooit. En ligt eraan waar je heen gaat.
Voor mij was het soms erg moeilijk om aan mijn programma van meditatie en yoga te houden in India. Vanwege de omschakeling, eten en klimaat.
Ik weet niet zo goed wat ik verder nog wil zeggen. Maar misschien kun je beter gewoon gaan, en of je dan kan mediteren of niet dat zie je dan wel. Ook omdat je zegt dat het lange tijd geleden is dat je bent gegaan. Het loopt vaak toch anders dan je denkt.
Gewoon beetje uitkijken wat je doet, en vooral je intuitie vertrouwen of jezelf of hoe je het ook mag noemen.
Heel veel plezier in ieder geval, wil ooooooook ;-) mmm