met de motor

• robert

beste lezers.

ik ben momenteel al een paar maandjes in thailand en omstreken.

nu wil ik vanuit thailand of malesia vliegen naar (waarschijnlijk) delhi of calcutta en dan per motor naar benenden reizen via de oostkust…..

is er toevallig iemand die ervaring heeft met het kopen van een motor in india wat betreffende de prijs en de wegen aan de oostkust.???

alle andere tips zijn natuulrijk altijd welkom

m.v.g

robert.

• surya

heb met de motor achterop west kust gereisd. kom later wel terug ga nu snel weg.

• Rob

Lang, lang geleden hadden wij motormuis Peet op dit prikbord.

Die gaf mij de volgende link:

http://www.bulletwallas.com/

Rob

• erik

En vriend mitmig, woonachtig in Thailand, heeft volgens mij ook de nodige ervaring, als ik mij niet vergis.

• Shirley de Munnik

Lees het boek van Ted Simon maar eens; Jupiters reizen.

• Khan

robert schreef:

> en de wegen aan

> de oostkust.???

Om het even praktisch te houden, ik weet dat in Andhra Pradesh en Tamil Nadu de afgelopen jaren enorm veel is geinvesteerd in de wegen. Voor Orissa heb ik geen idee. Houd er alleen rekening mee dat op de binnenwegen het merendeel van de kilometerpalen en naamborden in Telugu (voor AP) of Tamil (voor TN) geschreven is. Routeborden zoals wij die kennen staan wel op de National Highway, maar niet op de andere wegen. Voor AP tussen Vishakapatnam en Vijayawada kan ik nog wel een route geven waarmee je de Highway (met de bijbehorende tol en politie controle posten) omzeilt en landschappelijk fraai is. Ik hoor het wel.

• mitmig

Hoi Robert, zelf heb ik er heel wat kilometertjes erop zitten met een enfield door India, als je concrete vragen hebt kan je mij die mailen.

Nu zou de keuze niet meer vallen op enfield (wel heel romantisch en stoer, maar onconfortabel en onbetrouwbaar) Ik zou gaan voor een moderne Honda 180cc , prijs iets duurder maar makkelijker te verkopen en veel betrouwbaarder.

Voor de route zou ik, toch een investering doen voor een nokia navigator, dit ding is zijn gewicht in goud waard, ben al met de auto en motor dwars door steden als singapore, K.L. en bkk gereden, gewoon perfect en volgens een kennis werkt hij ook perfect in heel india !!! Als je in bkk naar phanthip plaza gaat kost zo'm ding 9000 thaibath.

• robert

allemaal harstikke badankt voor jullie reactie,,,

ik ga het is even op men gemakkie doorlezen.

groetjes uit laos.

robert

• Harry

Robert,

een ander leuk boekje is van Dieter Kühnel:

Tussen bedelaars en maharadja's

ISBN: 90-274-3267-8

Groetjes,

Harry