india - rajasthan

• franklin

Hierbij doe ik graag beroep op uw India-kennis :

Over een maand vertrekken we met 4 volwassenen naar India : 3 weken Rajasthan om vervolgens een weekje rust te nemen in Goa (Palolem beach).

In het noorden volgen we de route : Delhi - Varanasi - Khajuraho - Orchha - Agra - Jaipur - Ranthambore - Pushkar - Mandawa - Bikaner - Jaisalmer - Jodhpur - Ranakpur - Udaipur.

In de talrijke boeken die we geraadpleegd hebben komen we heel wat paleizen, tempels, haveli's tegen in al deze steden (en nog heel wat meer in de nabije omgeving van deze steden - zoals Kumbalgarh). Daar we niet-georganiseerd reizen zouden we graag weten wat we in de vernoemde steden en omgevingen absoluut zouden moeten bezoeken en wat eigenlijk niet hoeft.

Dank bij voorbaat

• KeesS

Franklin, je propt m.i. nogal veel in 3 /4 weken en je reisschema is niet geheel logisch. (Nou is er soms weinig logisch in India maar toch). Als je jouw route op de kaart uitzet zie je dat je nogal heen en weer reist. Je hebt veel tijd nodig om te reizen in India dus ik zou wat laten vallen. Hoe wil je in Goa komen? Dat is nl. bepalend voor je laatste stad(luchthaven/station). Bedenk hierbij dat volgens mij alle interne vluchten over Delhi/Mumbai gaan. Het hangt er ook van af hoe je gaat reizen: auto/bus/trein? KeesS

• theo

Ja, Kees, juist.

Mijn idee, ga en kijk wat er ter plaatse is, laat je daar informeren.

De leuke dingen die gaan gebeuren komen dan vanzelf op je af. :D

Zo heb ik vooral gereisd.

Maar wil je heel veel zien, (na 5 paleizen of 5 tempels in korte tijd heb je het misschien wel gehad?) dan heb je een strak reisschema nodig en precies weten wat je wilt. Daar is een reisorganosatie misschien goed in.

Ik zou wat Rajastan betreft de tempels op Mt Abu absoluut zien, ook Udaipur vond ik heerlijk met veel water. Als het kan ook Agra en Taj Mahal?

suc6 en alvast veel voorpret gewenst.

• Rob

Kees,

Eigenlijk een beetje tegen mijn principes in.

Maar misschien moet Franklin even op mijn site kijken:

http://www.xs4all.nl/~devarosa/index.shtml

En nu ik toch bezig ben, kijk ook even op de site van Theo.

http://home.planet.nl/~kiewi181/home.htm

Rob

• dagmar

Hallo franklin,

ik sluit me bij de mening van de voorgangers aan: minder is meer en reizen kost tijd en energie. Je wilt er toch van genieten? En mocht er iemand ziek worden is ook meteen je schema in de war. Zeker als je alles zelf regelt moet je niet te veel willen. Wat ik persoonlijk een “must” vind: Jaisalmer, Udaipur, qua tempels ook Khajurao (reis erheen is wel lastig en duurt best lang). Je kunt natuurlijk deels overnachttreinen nemen maar ja, niet iedereen slaapt goed, dus ook dat kan vermoeiend zijn. Taj Mahal in Agra blijft mooi en is vlakbij Delhi, kan je zonodig in een dag doen (op en neer) met Tajexpress (6 uur sócjtends heen, s'avonds terug).

Succes ermee