witte stip

• jose

hoi,

zou graag willen weten wat het betekent als je in india als man een witte stip op je 3e oog hebt?

bedankt

jose

• surya

Hoi,

Hij is naar een tempel geweest of dergelijke, zoals een puja bijgewoond of uitgevoerd of gebeden.Chandan

Of hij vind het gewoon leuk om zijn devotie te tonen en heeft het er net opgesmeerd. Zodat iedereen kan zien hoe veel hij geloofd.

• Rob

Jose,

Volgens wij is dat geen witte stip maar een verticale witte streep .

Shiva aanhangers?

Ik heb daar verder ook geen verstand van.

Rob

• rene

beste rob jij als een echte indiakenner zit deze keer naast.

maar zo,n “oogje”' betekent dat hij vrij is en zoekte relatie met een dame.

dat werd mij verteld in kalkotta.

• Rob

Rene,

Ik zit nergens naast, zei toch al dat ik daar helemaal geen verstand van heb.

Rob

• surya

heb het aan een vriend gevraagd in india die zei:

oohh its can be nothing and everything, holy, pray, bullshit, showoff, religiues etc etc

that it must be chandan. the stuff you put after prayer puja or temple visit or visit of pandit etc.

• Kannadiga

Volgens mij heeft een mens maar twee ogen.

Voor vrouwen is een stip (pottu, in het Hindi bindi geheten) een versiering. Een zelfde soort vraag zou zijn wat het rood maken van de lippen in de westerse cultuur betekent.

Verder is het zo dat als je een archana doet in een tempel iets op je voorhoofd krijgt. Dit geeft iets van een gevoel dat je archana is volbracht.

Een horizontale streep van (witte klei) is een teken van Vaishnavieten. Drie verticale strepen van as is een teken van Shaivieten.

• Rob

Kannadiga,

Het “derde oog” is een gangbare term volgens mij.

Ook eenogigen komen voor in sommige culturen.

Om te beweren dat mensen maar twee ogen hebben is misschien biologisch gezien juist, maar spoort niet met de mystiek.

Wat betekent het rood maken van de lippen in de westerse cultuur dan?

Rob

• Kannadiga

Rob,