hoi,
zou graag willen weten wat het betekent als je in india als man een witte stip op je 3e oog hebt?
bedankt
jose
Volgens mij heeft een mens maar twee ogen.
Voor vrouwen is een stip (pottu, in het Hindi bindi geheten) een versiering. Een zelfde soort vraag zou zijn wat het rood maken van de lippen in de westerse cultuur betekent.
Verder is het zo dat als je een archana doet in een tempel iets op je voorhoofd krijgt. Dit geeft iets van een gevoel dat je archana is volbracht.
Een horizontale streep van (witte klei) is een teken van Vaishnavieten. Drie verticale strepen van as is een teken van Shaivieten.
Rob,
Ik bedoel dat dit een zelfde soort vraag is. Mensen zoeken vaak teveel achter een bepaald gebruik. In India werd mij vaak gevraagd waarom Europese vrouwen hun lippen rood maken.
Een zelfde soort vraag over de stropdas. Ik kon niet zeggen wat de achterliggende reden is van een stropdas. Iemand wist me het wel te vertellen: Europeanen geloven in een heilige die men destijds heeft opgehangen. Om dat te herdenken dragen christenen een stropdas. Hij bedoelde Jezus. Ik zei dat ze die man niet opgehangen hadden, maar aan een stok hadden getimmerd. (Het begrip kruizigen is onbekend in een niet-christelijk land). Er onstond een discussie. Ze gaven mij gelijk omdat ik daar (Europa) geweest ben. Feit is wel dat kinderen op christelijke scholen altijd een stropdas moeten dragen.
Zo zie je hoe simpel men daar denkt over Europa. Hetzelfde gaat natuurlijk in omgekeerde richting.
Kannadiga
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?