Hallo beste india experts
deze zomer in juli wil ik met mijn moeder voor een maand naar kashmir en ladakh, en wel de volgende route: Delhi - Amritsar - Jammu - Srinagar - Sonamarg - kargil - lamayuru - leh - manali - shimla - delhi.
nu heb ik wat vragen voor de kenners onder ons van dit gebied
1. veiligheid
- ik weet dat er afgelopen juni nogal wat rellen waren in kashmir en ik heb iets over verkiezingen in november gelezen. daarom mijn vraag of hier nog steeds spanningen over heersen op dit moment of dat alles nu weer rustiger is.
- dan de veiligheid van de route srinagar - leh, ik heb iets gelezen over ontvoeringen van westerlingen op deze route, speelt dat nog steeds of is dat verleden tijd en is die kans nu niet veel groter dan elders in india.
- is er veel te merken van de toegenomen spanningen tussen pakistan en india na mumnbai
2. praktisch
- houseboats in srinagar, iemand leuke en betrouwbare adresjes, homestay lijkt me trouwens ook leuk.
- hoe het beste de route srinagar - sonamarg - kargil - lamayuru - leh te maken, met dus een uitstapje van een dag in sonamarg en lamayuru. hoe is dit met openbaar vervoer te regelen. rijdt de bus echt direct srinagar - kargil - leh en is het moeilijk onderweg uit te stappen of vooral ook weer een bus verder te pakken, of is dit geen probleem met het openbaar vervoer. is het mogelijk eventueel voor een redelijke prijs een jeep met chauffeur te huren. zo, ja weet iemand betrouwbare chauffeurs die dit doen.
- tevens weet iemand betrouwbare adresjes in leh om met een jeep de omgeving in te gaan, hunder valley etc
- leuke guesthouse of homestay adresjes in leh?
3. hoogteziekte
- hoe groot is de kans op hoogteziekte op deze route
heel wat vragen en kijk uit naar jullie antwoorden
groetjes Ellis