Froukje,
Ik ben zelf zeer goed geinformeerd over dit onderwerp.
Geef geen enkel medisch advies op dit prikbord.
Doe alleen aan vraagverheldering.
Rob
Froukje, tja toch een beetje vreemd. Als je op deze pagina zoekt zul je veel discussies tegenkomen over malaria/pillen gebruik etc. Er zijn ook verschillende adviezen. Het blijft een medische zaak hoe men hierover adviseert. Ik kan me voorstellen dat ze met Noord India misschien het Himalaya gebied bedoelen, maar dat is mij toch wat te krap. Ik weet dat men zich bijvoorbeeld in Pushkar (ook Noord India!) zorgen maakt over juist de toename van de malaria. Malariapillen helpen niet tegen de denque, maar afweermiddelen tegen malaria/deet kunnen wel helpen. M.i. gewoon weinig risico nemen. KeesS
Die vraagverheldering is zeer goed, Rob.
Mag ik dan wel een advies geven.
Eerst even dit verhaal:
In een dorp in Afrika stierven in de monsoon 8 kinderen per maand.
Malaria tropica, ik kreeg het er ook, omdat ik ziek wordt van chemische profilaxen.
Voor mij was er een goed missie ziekenhuis in de buurt, die m'n leven konden redden.
Viijf jaar geleden begon onze stichting met preventieve maatregelen.
Iedere moeder en alle kinderen onder de 5 jaar kregen een geïpegneerde klamboe + essenciele info.
Nadien is er daar niemand meer overleden aan malaria, sterker nog er was een reductie van 90-95% van alle malariaziektegevallen!
Met een muggelarvenbroedplaatsenbestreidingscampagne en microkredieten via vrouwengroepen voor een volgende generatie klamboes gaan we malaria helemaal uitroeien in ons gebied voor minder dan 50ct per persoon per jaar.
Als dat in heel de wereld toegepast gaat worden, kan malaria geheel uitgeroeid worden, binnen 10-15 jaar, daar ben ik van overtuigd.
En met deze perventieve manier kunnen ook andere ziekten overgebracht door muggen zeer sterk worden ingedamd, of mogelijk worden uitgeroeid.
Het is een simpel concept waar de (wetenschappelijke) wereld nog niet eerder aan gedacht heeft, blijkbaar. In Kenia gaan onze partnerorganisatie samenwerken met een nationaal orgaan, die Kenia malariavrij gaat maken. Het kán!
Resumerend het advies:
gebruik geïmpregneerde klamboes, (vooral in de natte tijd!) en voor de tijd vóór het slapen gaan, alle onbedekte lichaamsdelen insmeren met een deetmiddel.
Lange mouwen en lange broek strekken tot de aanbeveling in de avonduren, als de muskieten gaan steken.
Ps., het aantal malariagevallen in delen van Afrika is 100-1000x hoger dan in India.
Wil je 99,9% zekerheid hebben op geen enkel malaria(koortjes) zonder (chemische) bijwerkingen, gebruik dan Arthemisia annua complex. (ff googelen)
Een heerlijk middel, zonder bijwerkingen, whatsoever!
Ik zeg 99.9% omdat Arthemisia zonder toevoeging in Cambodja bij een uitprobeerproef van enkele jaren al resistentie bleek op te leveren.
Maar gebruik je consequent deet en geïpregneerde klamboes, in combinatie met Arthemisia, dan zeg ik, helemaal compleet!!!
KeesS schereef:
>
> Froukje, tja toch een beetje vreemd. Als je op deze pagina
> zoekt zul je veel discussies tegenkomen over malaria/pillen
> gebruik etc. Er zijn ook verschillende adviezen. Het blijft
> een medische zaak hoe men hierover adviseert.
Het is een dodelijke ziekte en daardoor worden in Nederland de meest extreme adviezen gegeven en omdat de aanwezigheid van malaria op iedere plaats op aarde verschillend is, zijn de adviezen regelmatig zeer misplaatst.
> Ik kan me
> voorstellen dat ze met Noord India misschien het Himalaya
> gebied bedoelen, maar dat is mij toch wat te krap. Ik weet
> dat men zich bijvoorbeeld in Pushkar (ook Noord India!)
> zorgen maakt over juist de toename van de malaria.
Als er in Pushar overal vissen in de muskietenlavenbroedplaatsen worden uitgezet en in ruime mate geïmpregneerde klamboes (voor 3 kinderen al á €3,50) worden gebruikt, is er ook daar binnen korte tijd weinig of geen malaria meer over.
In noord India (incl oa.Uttar Pradesh, Bihar, Bengalen) en Nepal komt malaria in de winter in het geheel niet voor. In de zomer soms wel, afhankelijk van regenval (overstromingen), visloze muskietenlarvenbroedplaatsen en gebrek aan gebruik van geïpregneerde klamboes. In de zomer zijn er echter zeer weinig mensen die in Noord India rondreizen. Vandaar dat het advies van Froukje in het geheel niet misplaatst is.
> Malariapillen helpen niet tegen de denque, maar
> afweermiddelen tegen malaria/deet kunnen wel helpen.
Heel juist, deetmiddelen in combinatie met lange mouwen/broeken en geïpregneerde klamboes is de grote klapper. Neem je er bv een biologisch middel zoals arthemisia annua bij, dan zit je prima.
> M.i. gewoon weinig risico nemen. KeesS
Ja, echter in echt droge gebieden vind je uberhaubt geen muskieten, dat is een kwestie van ter plaaste kijken. Voor de constant doorreizend gasten, is deet in combinatie met een geïpregneerde klamboe de grote klapper.
Ben je immuun voor chemicalien, dan is malarone wel iets.
Mag ik dit advies geven? (Van hierboven)
Eerst even dit verhaal:
In een dorp in Afrika stierven in de monsoon 8 kinderen per maand.
Malaria tropica, ik kreeg het er ook, omdat ik ziek wordt van chemische profilaxen en verzuimde regelmatig deet te gebruiken en een geïpregneerde klamboe.
Voor mij was er een goed missie ziekenhuis in de buurt, die m'n leven konden redden.
Viijf jaar geleden begon onze stichting met preventieve maatregelen.
Iedere moeder en alle kinderen onder de 5 jaar kregen een geïpegneerde klamboe + essenciele info.
Nadien is er daar niemand meer overleden aan malaria, sterker nog er was een reductie van 90-95% van alle malariaziektegevallen!
Met een muggelarvenbroedplaatsenbestrijdingscampagne en microkredieten via vrouwengroepen voor een volgende generatie klamboes gaan we malaria helemaal uitroeien in ons gebied voor minder dan 50ct per persoon per jaar.
Als dat in heel de wereld toegepast gaat worden, kan malaria geheel uitgeroeid worden, binnen 10-15 jaar, daar ben ik van overtuigd.
En met deze perventieve manier kunnen ook andere ziekten overgebracht door muggen zeer sterk worden ingedamd, of mogelijk worden uitgeroeid.
Het is een simpel concept waar de (wetenschappelijke) wereld nog niet eerder aan gedacht heeft, blijkbaar. In Kenia gaan onze partnerorganisatie samenwerken met een nationaal orgaan, die Kenia malariavrij gaat maken. Het kán!
Resumerend het advies:
gebruik geïmpregneerde klamboes, (vooral in de natte tijd!) en voor de tijd vóór het slapen gaan, alle onbedekte lichaamsdelen insmeren met een deetmiddel.
Lange mouwen en lange broek strekken tot de aanbeveling in de avonduren, als de muskieten gaan steken.
Ps., het aantal malariagevallen in delen van Afrika is 100-1000x hoger dan in India.
Wil je 99,9% zekerheid hebben op geen enkel malaria(koortjes) zonder (chemische) bijwerkingen, gebruik dan Arthemisia annua complex. (ff googelen)
Een heerlijk middel, zonder bijwerkingen, whatsoever!
Ik zeg 99.9% omdat Arthemisia zonder toevoeging in Cambodja bij een uitprobeerproef van enkele jaren al resistentie bleek op te leveren.
Maar gebruik je consequent deet en geïpregneerde klamboes, (eventueel in combinatie met Arthemisia), dan zeg ik, helemaal compleet!!!
Dag peter wat vraag je voor de malerone> ,ik heb er 32 nodig. dus komt aardig overeen
groet marliespeter schreef:
>
> Namaste India gangers,
>
> Ben net terug uit noord india, en was van plan om naar
> Vietnam te gaan na India. Helaas kan dit niet doorgaan ivm
> met de financiele situatie. Heb daardoor nu 34 malarone
> tabletten over.
> Gaat iemand binnenkort naar een gebied waar malaria is en
> heb je malarone nodig. Ik ben bereid ze tegen een korting
> weg te doen.
> mail me aub voor vragen.
>
> gr.
>
> peter
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?