tijgersafari

• maikel

Goeienmiddag

Wie heeft er tips voor mij over tijgersafari's. Ik maak een reis door Rajastan, Varanasi, Nepal en wil graag wat tijgers zien. Wat zijn de beste parken hiervoor, wat voor safari kunnen jullie mij aanraden. Hoe regel ik dit en wat zijn de kosten ervan. Hoeveel dagen is ideaal om de tijgers te zien. En wat is de beste reistijd om deze te zien.

Groeten Maikel

• De Houwer Bruno

hallo,

ik kan U geen tips geven, mùaar ik ben door nalatenschap wel in het bezit gekomen van een prachtige handgemaakte zeefdruk afbeeldende een koppel Bengaalse tijgers.

het werk dat 1,3 x 1 m meet is een genummerd exemplaar is prachtig gekaderd en ik bied het te koop aan.

Foto kan gestuurd worden en vrijblijvend te bezichtigen.

vg en succes,

Bruno

• Ineke M

Hallo Maikel,

Ik zou maar op dit aanbod ingaan, want de kans dat je een tijger te zien krijgt is erg klein.

Wel braakballen van tijgers gezien, nagelsporen in de boomstammen, maar tijgers…… nee, niet echt!

Ineke

• VideJo

Diverse keren in parken geweest, waar zogezegd de kans aanwezig zou kunnen zijn, dat je er één te zien zou kunnen krijgen.

Nooit gebeurd

Het dichtst bij waren wij dit jaar, toen wij verse sporen in de modder vonden van een moeder met twee cups.

• rugzakjes

Ik heb het geluk gehad dat ik in Ik heb het geluk gehad dat ik in Bandhavgarh National Park een half uur een tijger vanaf een paar meter heb kunnen zien. Heb daar twee safari's gedaan, eentje in de namiddag en eentje in de ochtend. In de namiddag had ik dus die ene tijger van dichtbij gezien en in de ochtend had ik twee tijgers tussen de struiken gezien op een meter of 30.

Je gaat per jeep het park in en je betaald als buitenlander per jeep, ongeacht het aantal personen. Vaak kun je door wat rond te vragen in het dorp wel een groepje vormen. National Park een half uur een tijger vanaf een paar meter heb kunnen zien. Heb daar twee safari's gedaan, eentje in de namiddag en eentje in de ochtend. In de namiddag had ik dus die ene tijger van dichtbij gezien en in de ochtend had ik twee tijgers tussen de struiken gezien op een meter of 30.

Je gaat per jeep het park in en je betaald als buitenlander per jeep, ongeacht het aantal personen. Vaak kun je door wat rond te vragen in het dorp wel een groepje vormen.

De lokale toeristen die het park ook bezochten vertelden me dat je in Bandhavgarh de meeste kans hebt om een tijger te zien.

• Kim

Mijn man en ik hebben het geluk gehad in Jim Corbett dat we 2 tijgers hebben gezien.

Dat was tijdens olifantentocht in de ochtend. Hele mooie ervaring.

Als je er voor kiest om naar dit NP te gaan verblijf dan in het park zelf en erbuiten. Het is er zalig rustig en je zit echt midden in de natuur.

groetjes Kim

• kim

Kim Schreef:

——————————————————-

>

>

> Als je er voor kiest om naar dit NP te gaan

> verblijf dan in het park zelf en erbuiten.

ik bedoel dus niet erbuiten