voldoende reisdagen in Rajasthan - Varanasi - Nepal??

• maikel

Goeienmiddag allemaal

Ik ben van plan om om in 2009/2010 te backpacken in Noord-India en Nepal. Dit is de eerste keer dat ik ga backpacken en alle hulp is welkom. Hier alvast een rits vragen, waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden.

reisdagen: ik had de volgende route in mijn hoofd, kan iemand mij vertellen of dit goed is of juist te weinig of te veel dagen ergens of dat ik wat gemist heb:

aankomst New-Delhi

dag 1-3 New Delhi

dag 4 naar Bikaner

dag 5 Bikaner

dag 6 naar Jaisalmer

dag 7-8 kamelensafari

dag 9 Jaisalmer

dag 10 naar Johdpur

dag 11 Johdpur

dag 12 naar Udaipur

dag 13-15 Udaipur en Chittaugarh

dag16 naar Jaipur

dag 17-18 Jaipur

dag 19-20 Ranthambore Tigersafari

dag 21 Keoladeo / Bharatpur - Agra

dag 22-23 Agra

nacht 23 trein naar Varanasi

dag 24 aankomst Varanasi

dag 25-26 Varanasi

dag 27-33 Chitwan - Kathmandhu

- is dit voldoende in elke plaats of te veel of te weinig

- wat zijn de bezienswaardigheden en do's en dont's in elke plaats

- welke excursies zijn absolute do's en wat zijn de prijzen van de excursies

Groeten

Maikel

• San

Afhankelijk hoe je gaat reizen….. Het reizen neemt veel tijd in beslag, sommige wegen zijn bijzonder slecht en wij hebben bijvoorbeeld over 190 km 6 uur gedaan (met een taxi) In december moet je rekening houden met de mist, vooral met de trein heb je dan grote kans op vertraging. ( 15 uur is dan geen uitzondering). Daardoor mis je een dag……. Onze ervaring is om niet alles vast te leggen, wij hadden het begin en het eind vastgelegd, dat gaf veel vrijheid tijdens de reis.

Zoals al eerder genoemd, je kunt veel informatie uit reisgidsen en internet halen. Succes met de voorbereidingen.

• reiziger

Wat betreft de kamelensafari zou je ook op de kameel in 2 dagen van Bikaner naar Jaisalmer kunnen lopen.

1 dag voor Jaipur vond ik persoonlijk meer dan genoeg.

Mocht je er de tijd voor hebben dan is het misschien ook een idee om naar Pushkar te gaan.

Afhankelijk van periode, zou ik het treinticket naar Varanasi op tijd reserveren. Het wil nog wel eens druk zijn.

• sylvia verkerk

Hoi maikel,

Ik heb net al je vragen zitten lezen op het forum, ik ben zelf net terug van een backpacktrip van 3 maanden, india/nepal, ik herken al je vragen want op die manier stond ik er ook voor voordat ik vertrok, zit nu boordevol info dus als je mij je email adres mailt dan stuur ik je een email met al m´n tips…

mijn email: sylviaverkerk@msn.com

heb ook een reisdagboek bijgehouden, is mischien leuk om eens op te kijken, ben ook in dezelfde plaatsen geweest…

groeten sylvia

• Esther

sylvia verkerk schreef:

>

> Hoi maikel,

>

> Ik heb net al je vragen zitten lezen op het forum, ik ben

> zelf net terug van een backpacktrip van 3 maanden,

> india/nepal, ik herken al je vragen want op die manier stond

> ik er ook voor voordat ik vertrok, zit nu boordevol info dus

> als je mij je email adres mailt dan stuur ik je een email met

> al m´n tips…

>

> mijn email: sylviaverkerk@msn.com

> heb ook een reisdagboek bijgehouden, is mischien leuk om eens

> op te kijken, ben ook in dezelfde plaatsen geweest…

>

> groeten sylvia

• Esther

oeps.. ik doe iets verkeerd merk ik.

Sylvia, ik ben eigenlijk ook wel heel erg geinteresseerd. wij gaan in oktober. we hebben 3,5 week en dan wil ik zo veel mogelijk zien en meemaken, dus we moeten keuzes maken, maar welke? liest zouden we de gouden 3 hoek doen, varanasi, pushkar, amritsar etc.. ik denk dat we iets moeten skippen, maar wat? amritsar ligt erg uit de route, maar dat lijkt me geweldig, over pushkar hoor ik verschillende berichten, van uiterst negatief tot uiterst positief. we willen daar in oktober de kamelenmarkt meemaken, maar als het daar te opdringerig, toeristisch is, moeten we dat misschien toch weglaten. verder wilden we 2 dagen udaipur doen, 2 dagen jodhpur, zo weinig mogelijk jaipur en agra, kameelsafari doen, maar waar? in jaisalmer of in bikaner… te veel vragen. misschien wil je mij ook je reisverslag sturen? ik hoor graag van je. mijn email adres is: esyuf@hotmail.com.

groetjes esther

• sylvia verkerk

??

• sylvia verkerk

sorry

ik zag in eerste instantie helemaal geen tekst staan..

• maikel

Hoi Hoi sylvia

hoe was je reis en je belevingen?

heel graag zie ik je reisverslag verschijnen om m goed door te nemen.

Het je alvast goede tips?

mijn e-mail adres is: maikelvanolst@hotmail.com

Groeten

maikel

• morgaine

hoi

ik heb in juli 2007 ongeveer hetzelfde rondje gedaan.

mijn advies bij deze

delhi, na acclimatisatie van een dag zo snel mogelijk weer weg, hoewel de jama masjid en het rode fort best de moeite waard zijn is het voor de rest een grote drukke smerige stad.

bikaner, leuk, vooral de rattentempel in deshnok en het fort is ook bijzonder mooi.vind jaisalmer echter indrukwekkender

ik had het geluk dat die dag voor het eerst een trein reed naar jaisalmer, en geloof het of niet, maar ik zat in mijn eentje in een sleeperwagon. mooie reis door de woestijn.

jaisalmer vond ik echt een hoogtepunt. india kan erg overweldigend zijn, dus ik zal zeker een paar uitrustdagen in de route plannen, voor als je ziek wordt of iets. jaisalmer is daar een zeer goede plek voor. klein, rustig en prachtig gelegen in de woestijn. ik heb hier mijn kamelensafari gedaan, en vond het erg leuk. kan echter niet vergelijken, omdat ik het niet in bikaner gedaan heb.

toen jodhpur, leuk, mooie dingen te zien, maar ook een grote stad, dus niet een plek om onnodig langer te blijven. 1-2 dagen is denk ik wel genoeg. tip: het hill view guesthouse. gelegen aan het begin van de weg naar het fort, met prachtig uitzicht en aardige sterke feministische vrouw die het geheel runt.

als je naar udaipur gaat, maak dan een korte tussenstop in ranakpur. kan op dezelfde dag, als je vroeg vertrekt. op de weg kun je dan gewoon de eerstvolgende bus richting udaipur weer pakken.

udaipur, ook een plek waar je rustdagen goed ingepland kunnen worden en waar je even heerlijk kunt relaxen. met de heuvelachtige omgeving weer heel anders als de woestijn.

chitaugarh geen ervaring mee. ben na udaipur naar pushkar geweest. vond ik ook heerlijk rustig en zeker aan te bevelen, ik zat echter in juli buiten het toeristenseizoen en ik kan me voorstellen dat het in het toeristenseizoen onaangenaam druk kan worden.

jaipur, grote vieze stad met wel zeer mooie bezienswaardigheden, heb een tour geboekt bij het touristenbureau van een dag langs alle bezienswaardigheden. ervaring op zich want de andere toeristen op de tour bleken indiase families te zijn. daarna ben ik weer snel verder gegaan. amer wat iets buiten jaipur ligt is wel schitterend en de moeite waard om misschien te overnachten

ranthambore en bharatpur heb ik niet gedaan, omdat ik chitwan in nepal al gezien heb en ik dat wel genoeg vond, maar dat is persoonlijk ook omdat ik al in afrika ben geweest en dan vallen de np in azie een beetje tegen.

agra, heb ik zelf als dagtrip vanuit fatehpur sikri gedaan, wat ik zeer kan aanraden. fatehpur sikri is veel kleiner en rustiger. tip: sunset view guesthouse, wat achter de moskee in een rustiger village like omgeving zit, met een rooftop restaurant met prachtig uitzicht op inderdaad de zonsondergang.

andere tip om wellicht te stoppen onderweg naar varanasi is orcha, zeer mooi, maar wel veel zwarte vliegbeestjes.

toen ben ik naar varanasi gegaan, schitterend. echt een go with the flow plek.

nepal is mijn favoriet en zou zeker voor kathmandu en dan vooral de kathmandu vallei, patan en bhaktapur genoeg tijd uittrekken. chitwan is ook leuk, trek daar zeker twee dagen voor uit.

3, 5 week is voldoende om het rondje rajasthan zonder varanasi te doen. 33 dagen inclusief nepal is erg krap moet ik zeggen. ik zou dan kiezen tussen of nepal goed zien en genoeg tijd voor uittrekken, of rajasthan.

zie ook mijn webssite over india en nepal met mijn reiservaringen en foto's

http://members.chello.nl/j.m.veen/index.html