beste reistijd noord-india en nepal

• maikel

Goeienmiddag iedereen

Ik wil graag een backpackreis maken door Rajastan - Varanasdi en Nepal (Chitwan en Kathmandhu)

Ik twijfel nog tussen de reistijd om te gaan. Aan de ene kant hoor ik dat oktober - december uitstekend is om te gaan ivm het aangename klimaat, maar aan de andere kant hoor ik dat mei een uitstekende maand is omdat je hier enorm grote (en meer kans dan in okt-dec) kans hebt op het zien van tijgers in Ranthambore.

- Wie kan mij vertellen hoe dit zit wat de beste reistijden zijn,

- de voordelen en nadelen van deze twee periodes,

- en of het echt waar is dat je in mei meer tijgers ziet.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft

Groeten

Maikel

• theo

Maikel, in maart april kun je ook al perfect tijgers spoten in Bardiya een park westelijker van Chirtwan.

Dezelfde reden als in Rantambore, de vegetaties zijn verdroogd en kort en de tijgers gaan regelmatig verkoeling zoeken in het water.

In Bardiya zie je buiten de dieren van Chitwan ook nog de bijna uitgestorven rivierdolfijn. wil je beslist olifanten wassendan moe je weer in Chitrwan zijn.

In het koele en dichtbegroeide najaar heb je inderdaad veel minder kans de tijger te spotten, juist.

succes met beslissen,

groet, theo

• maikel

Dank je wel Theo

En waar kan ik ergens prijzen vinden voor toegang en safari's in Bardiya?? en wat zijn trouwens goede tips voor goedkoop Chitwan??

Groeten Maikel

• theo

Ik heb het via m'n Nepalese vriend geregeld, 75euro all in per etmaal in Bardiya, Chitwan kun je wel gaan afdingen, voordat je kiest, op internet weet ik zoiets niet te vinden, ook niet of het er uberhaubt te vinden is.