visum student

• yvonne

Even een vraagje, waar ik toevallig op de site van de visum-aanvraag bij uitkwam:

ik ga met mijn dochter over precies 4 weken naar India.

Handig, ze heeft een OV-kaart, kan ik haar naar het visumburo sturen.

Maar nu las ik net op de site (waar ik toevallig op keek, want eigenlijk dacht ik het wel te weten):

Let op! Vanaf 16-7-2008 zijn er verscherpte maatregelen voor studenten en mensen die niet werkzaam zijn.

Studenten en scholieren dienen een registratie van de IBG (Informatie Beheer Groep) en een recent bankafschrift mee te nemen.

Mensen die niet werkzaam zijn moeten een recent bankafschrift tonen.

Weet iemand of als ik met haar meereis als moeder, deze regel ook geldt???

Bedankt alvast, groeten,

Yvonne

• Khan

Ik kom via google op je bron: http://www.visum.nl/india-info.htm

Vreemd, want op de site van de Ambassade http://www.indianembassy.nl/IE_visa_cons.htm en het enige echte buro dat de visa uitgeeft http://www.visumdienstindia.nl staat deze info niet.

• Rob

Khan ,

Studenten zouden beter moeten weten.

Welke studie zou deze dochter volgen als ze haar moeder de vragen laat stellen?

Begin ik nu een beetje vervelend / te betweterig te worden?

Rob

• yvonne

Jeetje Rob,

Ik ben toevallig inderdaad ook aan het Googlen, zie die info staan.

Maak geregeld gebruik van dit forum. Zet spontaan mijn vraag op het forum.

Ik nodig mijn dochter uit om mee te gaan naar India.

De een doet dit, de ander dat……ze weet niet eens dat ik dit tegenkom en deze vraag stel. Ze doet MBO (een heerlijk gedreven studente grafische vormgeven; nu inderdaad even druk met het afsluiten van een stage). Ze is prima in staat haar zaakjes te regelen. Ik ben dat ook.

Ik heb het druk (ja, ik studeer ook), zij heeft het druk. Omdat we samen naar India gaan, doen we ook zo'n beetje samen de voorbereidingen.

Maar ik was gewoon verbaasd dit te lezen, wilde misverstanden voorkomen.

Dit was gewoon een spontane actie.

Belachelijk dat ik dit uit zit te leggen, alsof ik verantwoording af moet leggen. Ook dit is spontaan.

Yvonne

• Khan

In geval van de voorwaarden van een visum (voor welk land dan ook) is het beste om contact op te nemen met de ambassade zelf (of evt. dat buro dat nu de uitgifte doet).

• yvonne

jip, had ik me ook al bedacht…toch bedankt

Yvonne

• surya

ik snap niet waarom je zo moeilijk doet. Je kunt toch je visum aanvragen met en bankafschrift? Dat staat duidelijk op die site. En als ze het niet nodig hebben dan hebben ze het niet nodig.

• yvonne

ach, Surya,

Misschien was ik wel bang, dat ze een bepaald saldo verwachten op die rekening.

Wat heeft zo'n meid nu op haar rekening staan!?

Ik weet niet, ik was gewoon verbaasd. En wil niet voor verrassingen komen te staan: dat ze een bepaald saldo vereisen. Waarom vragen ze het anders.

Maargoed, ik zal ophouden en rechtstreeks bij het visumkantoor informeren.

Yvonne

• Rob

Yvonne,

Sorry voor mijn flauwe reactie.

Ik was gisteren een beetje geirriteerd vanwege die andere vraag over een transitvisum.

Rob

• yvonne

Lief, dat je dit even zegt. Sportief ook.

Ach, misschien zit ik ook wel even niet goed in mijn vel.

India zal me goed doen.

Samen met m'n dochter gaan zal me ook goed doen; ze woont niet meer thuis. Zo hoort het natuurlijk ook als je 18 bent. Maar dan is samen India beleven nog geweldig!

Yvonne