Weet iemand of je in India ook kookworkshops kunt volgen? Heeft iemand dat gedaan? Kun je dat daar regelen/zoeken?
Of beter maar hier in Nederland eentje volgen?
groetjes
tessa
Ik heb in Nawalgarh een kookworkshop gevolgd en volgens mij kan dat in veel meer plaatsen. Het was niet zoals ik had verwacht, iemand kookte voor ons en vertelde over de specerijen e.d. Wel leuk dat ik chapati heb leren bakken en onlangs in India een tava en cimta heb aangeschaft. Ik heb zelf in de loop van de tijd Indiaase kookboeken aangeschaft en heb zelf ook veel van alles uitgeprobeerd.
Een aanrader: Vedische kookkunst van Adiraja dasa. Tessa schreef:
>
> Weet iemand of je in India ook kookworkshops kunt volgen?
> Heeft iemand dat gedaan? Kun je dat daar regelen/zoeken?
> Of beter maar hier in Nederland eentje volgen?
>
> groetjes
> tessa
Hoi San,
dank je wel voor je reactie. Jij bent er duidelijk in thuis! In de indiase keuken. Heb je ook workshops hier in Nederland gevolgd? Ik heb net 2 kookboeken uit India gekregen maar dat is allemaal in het engels :-( En vind de keuken heel erg lekker. Nu gaat mijn man binnenkort weer voor zaken naar India en er zit een kleine kans in dat ik mee kan vandaar mijn vraag. Hoe heb je die workshop gevonden? Daar in de krant of via de plaatselijke vvv ofzo?
Indiase kookboeken in het Nederlands zijn waardeloos. De vertalers weten niet wat er bedoeld wordt met Indo-engelse termen.
Kookboeken in het Engels (of natuurlijk in een Indiase taal) zijn beter, vooral als ze door Indiers zelf zijn geschreven.
Indiaas koken verschilt heel veel per streek. Het grootste verschil is er tussen noord en zuid. Stel dat je Noord-Indiaas hebt leren koken en de koopt een kookboek met Zuid-Indiase recepten. Dan heb je totaal iets anders.
Noord-Indiaas eten heeft iets weg van Iraans. Zuid-Indiaas iets van Thais of Indonesisch. Nu stel ik het wel wat extreem.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?