Verblijf op Mrine Drive of omgeving in Mumbai

• Farshad

Beste Mumbai kenners,

Ik wil graag deze keer op Marine Drive of daar in de beurt een goed hotel of geusthouse vinden om te logeren. Daar heb ik best tussen 2500 tot 2800 Rs (incl. alle taxes, etc.) voor over.

Heeft iemand een tip voor me?

Alvast dank,

• Marjan

Hoi,

Dit is een goed hotel aan de Marine Drive en ligt dichtbij bij centrum.

http://www.seagreenhotel.com/default.asp

Prijzen liggen wel ietsje hoger dan je voorstaat.

Succes,

Marjan

• Farshad

Dank Marjan,

Inderdaad! Ik had al contact met ze opgenomen. Ze vragen meer dan 3.500 Rs. p/d!! Het is te duur, omdat ik wellicht wat langer in Mumbai zal blijven.

Ik geloof dat er ook wat goedkopere schone guesthouse-jes moeten zijn. Aleen ik weet geen adres!!

• Rob

Farshad,

Waarom zoek je iets in de buurt van Marine Drive?

Ik ben zelf 4 of 5 keer in Mumbai geweest in verschillende hotels.

Daar vond ik het heel erg lastig om iets te vinden naar mijn eigen zin en keus in vergelijking met Delhi of ergens anders in India.

Een van mijn leukste ervaringen met overnachtingen tot nu toe in India was dat mijn e-mail reservering bij een Paying Guest Accommodation in Mumbai niet over gekomen was. De taxichauffeur die ik bij aankomst op het vliegveld geboekt had wist ook niet waar dat was. Na lang zoeken midden in de nacht en moessonregens kwamen we daar dus terecht.

Bleek dat de zoon van de eigenaar de e-mail nooit checkt, kamer was bezet.

Maar geen probleem, er werd iets anders geregeld.

Een paar straten verder had de eigenaar/makelaar een grootgezinswoning vrij voor een noodovernachting. Dat huis werd verbouwd, was tijdelijk niet door mensen bezet.

Kritisch als ik ben heb ik de woning eerst geinspecteerd.

In de woonkamer stond een grote bank, met overal grote zakken met cement.

De betegelde vloer was half open gebroken.

In de aangrenzende open keuken was een standaard aanrecht met niet werkende keuken apparatuur. Vrij stoffig allemaal.

Vanuit de woonkamer kon je zowel links- als rechtsaf door een deur.

Achter die deuren waren ruime slaapkamers met eigen douche / toilet voorziening.

In een van de kamers stond ook een bed.

Door vermoeidheid overmand heb ik dat gelijk geaccepteerd.

Ik heb geen idee meer waar dat precies was, ergens in Andheri East in Mumbai.

Rob

Voordeel van Mumba is dat de lokale taxi's een km-meter teller hebben die ook werkt. Als man zijnde kun je ook prima met de lokale treinen.

Van de 4 grote steden in India (Delhi, Kolkata, Mumbai, Chennai) is Mumbai wel mijn favoriet. Ik kan niet goed uit leggen waarom.

Rob

• Rob

700 roepie

• Rob

Farshad,

Redelijk centraal in Mumbai, niet in Colaba / Fort area.

Hotel Kemp's Corner, ben ik een week gebleven.

Daar kan ik ook wel een verhaaltje over schrijven.

Rob

• Farshad

Hey Rob,

Dank je voor je uitgebreide uitleg.

Reden dat ik in of dichtbij Marine Drive wil zijn, is het feit dat ik me de vorige keer in Colaba helemaal niet goed voelde. De focus daar was te veel op touristen. Overal zie je ook alleen maar de toeristen rond lopen/zitten/hangen!!!

Ik liep iedere dag meteen weg uit Colaba en kwam 'savonds weer naar mijn geusthouse. Zo ben ik veel in Fort area gelopen om de straten en geografie van de stad (zuid) te verkkennen. Toen vond ik het voornamelijk op de Marine Drive het prettigst om te lopen/hangen.

Deze keer wil ik vake de stad in en de hele dag doorbrengen in centrun, oost of andere plekken, maar 'savonds wil ik rust zoeken, dicht bij het water op de Marine Drive. Dit lijkt me in mijn geval een fantastische combinatie.

Hoewel ik moet zeggen dat ik zo'n ervaring van een thuissituatie ook wel zie zitten, het is maar afwachten wat mij te wachten staat in onze vriendelijke stad, Mumbai!-)

• Rob

Hoi Farshad,

Ik weet niet of je mijn eerdere aanbeveling op dit prikbord gelezen hebt.

Voor New Haven Paying Guest House in Mumbai.

Die hadden mijn reservering dus niet door gekregen, maar hebben dat keurig opgelost door mij ergens anders onder te brengen.

In die twee-gezinswoning dus.

De volgende dag was er wel een kamer bij hun vrij, daar ben ik nog 2 of 3 dagen / nachten gebleven.

Vervolgens heb ik in 3 weken Goa een beetje verkend.

Met de nachttrein 12 uur heen en weer, vreselijk.

Goa viel mij reuze mee, het was laagseizoen in juli, weinig andere toeristen.

Overal veel regen gehad, maar de zon scheen ook wel.

Na terugkomst met de trein vanuit Margao in Mumbai 's morgens om 7 uur begon de ellende. Ik had geen enkel hotel voor ogen, liet mij door een lokale taxi chauffeur ergens naar toe brengen. Die bracht mij via een grote omweg naar wat sjoemelige hotels in Colaba. Mijn vaste reisgenoot is een Indier, ik mocht nergens een kamer met hem delen. Wij moesten twee kamers nemen.

Daar had ik geen zin aan, dubbele betaling.

Dus verder opzoek gegaan met die vervelende taxichauffeur.

Na nog wat onnodig omrijden kwamen we uiteindelijk bij een hotel terecht wat ik wel acceptabel vond. Het was inmiddels 11 uur 's morgens. Na niet goed geslapen te hebben, vanwege de nachttrein Margao > Mumbai, snakte ik naar een bed.

Na ingecheck te hebben ben ik lekker op bed gaan liggen.

Ik had nog een Kinghfisher over, leek mij een goed slaapmutjes.

's Morgens om 11.00 uur met een sigaretje en een pilsje in bed begon de tweede ellende: mijn Indiase reisgenoot is hindoe, het hotel bleek “moslim” te zijn.

Hij begon vreselijk te drammen en te klagen.

We waren ergens in een moslimwijk in Mumbai terecht gekomen.

Gelukkig had ik een visitekaartje bij mij van New Haven.

Terwijl ik in slaap viel belde mijn reisgenoot of daar nog een kamer vrij was.

Daar zijn we de volgende dag weer heen gegaan en nog 4 dagen gebleven.

Dit was mijn India avontuur in 2005.

Rob

http://members.rediff.com/newhaven/

• Farshad

Dank je Rob!

Ook je voor je leuke verhaaltjes! ;-)

Groets,

• Paulo Gokhale

Hi Farshad,

Probeer Chateau Windsor bij Churchgate. Dit is een Guest House met Parsi eigenaar en zit tussen Marine Drive and Colaba in - mijn inziens wel goed gelegen. Ik weet niet wat ze tegenwoordig rekenen, maar het zal in elk geval wel goed en schoon zijn. Mumbai is nou eenmaal wat prijziger maar bij dit adres zal je in elk geval waar voor je geld hebben. Succes !

Paulo