Allergie!!! Eten in India?

• Marieke

Nog even een waarschuwing: het begrip voedselallergie is in India niet zo bekend als hier. Een vriendin van me heeft verschillende allergieën, ze is onder andere allergisch voor wortel. Ze verbleef bij een gastgezin en had haar gastmoeder verteld over haar allergieën, maar die dacht dat ze gewoon geen wortels lustte en dat ze het niet zou merken als het heel klein gesneden was. Pas toen die vriendin van me in het ziekenhuis belandde met een heftige allergische reactie, begreep die gastmoeder dat het serieus was… Een paar weken later gebeurde dit nog een keer, toen met haar lactose-allergie… (“Als ik niet zeg dat hier curd in is verwerkt, dan merkt ze het vast niet”, vervolgens weer naar het ziekenhuis…)

Dus wees heel voorzichtig! Mijn vriendin legde overal altijd uitgebreid uit dat ze bepaalde niet gewoon niet lustte, maar dat ze er heel ziek van zou worden (met uitgebreide handgebaren)…

Veel succes en alvast een fijne reis!

• Khan

Was er trouwens al gemeld dat pinda olie in India sowieso vaak gebruikt wordt om te koken?

• Marjan

Nee, dat had nog niemand gezegd. Dat is niet zo'n goed nieuws natuurlijk!

• Kannadiga

Pindaolie wordt Arachide olie genoemd. Wordt in India beschouwd als inferieur.

Zijn die pinda's nog ergens goed voor.