visa?

• Elizabeth

Hoi allemaal,

volgende week vertrek ik voor een reis van 4 maanden naar Azie. Ook wil ik naar india gaan. Hier eindigd mijn reis dus moet ik onderweg (bangkok?) mijn visum aanvragen. Of kan ik mijn visum op het vliegveld kopen? En kan ik dan tussendoor naar Nepal en dan weer hetzelfde visum gebruiken?

Alvast bedankt!

groeten Elizabeth

• erik

Je kan het inderdaad in Bangkok halen (niet aan de grens) en met een multiple entry kan je tussendoor naar nepal (dat visum kan je wel aan de grens kopen) en weer terug.

Goeie reis :)

• mitmig

Hoi eliszabeth, zelf haal ik ook altijd mijn visa in bkk, omdat ik er woon. Maar hou er rekening mee dat het wel een langdurige geschiedenis is. Je gaat er naar toe om je visa aanvraag in te vullen, dan ben je, je pas een uurtje of twee kwijt, je krijgt je pas terug met een briefje dat je aanvraag in behandeling is, en een dag of 5 later kan je terug komen voor je stempel in de pas. Ik zie dat je maar 4 maanden weg gaat, dus als je begin van je reis in nederland een 6 maanden visum aanvraagt, dan heb je tijd genoeg. Scheelt weer twee dagen wachten op de ambassade in bkk, want je bent niet de enige die komt voor een visum.

veel suc6

• erik

Goie tip Mitmig. In Kathmandu ben je overigens ook minstens 2 dagen kwijt en gaat het wat minder gestructureerd als in Den Haag.

• Elizabeth

Bedankt allemaal voor jullie antwoord!

Ik heb besloten om het idd hier in Nederland te gaan halen, moet nog net kunnen voor ik vertrek.

Maar de dame aan de telefoon van het consultaat zei dat je met het visum wel het land in en uit mag gaan, dus tussendoor naar Nepal zonder een nieuw visum voor India aan te vragen. Ze zei dat je in die 6 maanden dat het visum geldig is zo vaak india in en uit mag reizen. Klopt dit dan wel? Of heb ik dan automatische een mulitipel entre visum?

Nog een klein vraagje over nepal, hoeveel kost dit visum?

alvast bedankt weer!

groeten elizabeth

• Sundri

Je krijgt altijd een toeristenvisum met multiple entree. Zelf ben ik ook meermaals op 1 visum meer dan 1 keer India in en uit gereisd.

• erik

Aan de grens 31 of 32 euro (hangt van de koers af denk ik want officieel gaat het in dollars).

• Rob

Elizabeth,

Je visum hier in Nederland regelen lijkt mij ook het handigst.

Is 6 maand geldig vanaf de dag van afgifte, kan dus wel.

En tegenwoordig automatisch multiple entry.

Visum aanvragen kan niet meer via de Indiase Ambassade, maar via een visumdienst. Ivm de vrije dagen even goed checken.

http://www.indianvisaservice.nl/pages/NL/index.php

Rob

• Elizabeth

Allemaal heel erg bedankt voor jullie snelle antwoorden!

• erik

Daar zijn we voor :)

En jij een mooie reis gewenst! Hou je ons op de hoogte onderweg (internetcafe's genoeg) of na afloop??