Pushkar fair

• esther

van 25-10 t/m 2-11 vindt de Pushkar fair plaats. Wat is de beste dag om hier naartoe te gaan? is de handel het meest interessant of juist de kermis/fair? ik hoor verschillende berichten. LP is niet zo'n voorstander van de fair, maar mij lijkt dat juist wel leuk toch? de LP noemt het zelfs ‘tacky’. En mocht iemand hier ervaring mee hebben, hoeveel tijd moet je er minimaal doorbrengen?

bedankt weer, Esther

• KeesS

Ik neem aan dat je het over 2009 hebt. Wij zijn een keer geweest en kwamen terecht op de fair. Tja, één grote kermis, feesten, goochelaars etc. Was leuk maar niet wat wij zochten. Dit jaar zijn we dus aan het begin geweest terwijl de handel bezig was, de kamelen aankwamen en persoonlijk vonden wij dat een mooie tijd. Ook relaxed. Wel kwamen er steeds meer Indiase toeristen. Ik zelf ben een paar dagen 's morgens heel vroeg geweest en dat was prima. Geschat denk ik dat je aan 2 dagen genoeg hebt. Het advies is altijd op tijd reserveren, maar dit jaar heb ik gezien dat er nog wel diverse kamers beschikbaar waren. Succes KeesS

• esther

beste kees,

ik begin er steeds meer voor te voelen voorafgaand aan de fair te gaan. Is de fair erg op westerse toeristen gericht of is het toch wel authentiek? feest, kermis, goochelaars lijken me wel interessant. ik wil er niet naartoe gaan wanneer het vermaak ten koste van de dieren (kamelen) gaat. heb nl. ook al gelezen dat erweddenschappen gehouden worden, hoeveel mensen een kameel aan kan bijvoorbeeld, daar houd ik niet van.

bedankt weer, esther

• KeesS

Ik vind de kamelenmarkt wel ok. 's Morgensvroeg had ik het idee dat ik de enige buitenlander was. Later wordt het wel wat drukker, maar toeristen heb je altijd in Pushkar. Als het feest begint, de kermis zeg maar, dan is het erg druk maar ook dat kan leuk zijn. Veel oude kermisattracties, een hoop gedoe aan de zijlijn en iedereen blij. Lukt vast wel. Veel plezier.

• Inge

Volgens mij is de Pushkar fair in 2009 van 30-10-2009 tm 02-11-2009, of heb ik het mis? Zougraag de juiste datums willen weten ivm.plannen van onze reis!

• KeesS

Van 25.10.2009/02.11.2009.

http://www.indiatravelclub.com/pushkar-fairs-and-festivals-tours.html.

Het begin is dus de markt (paar dagen)en later de feesten. Ik denk dat de 30e de feesten beginnen. Ik zou zo wel weer terug willen, de laatste keer een prachtige tijd daar meegemaakt. Tijdens de markt zijn we daar geweest niet bij de kermis etc. Het is net wat je wilt. Veel plezier. KeesS

• Ineke M

Esther, de fair is van 30 oktober t/m 2 nov.

De kamelenmarkt is dus vóór 30 oktober. Zal rond de 25ste beginnen. Het is niet zo dat er de ene dag niets is en de volgende dat 50.000 kamelen staan, maar vanaf de 25ste zal er zeker al heel veel te doen zijn. Alle wedstrijden zijn in de dagen voor de fair begint.

groetjes,

Ineke