de andere kant van de rivier in Varanasi

• karin

Hallo,

over 4 dagen vertrek ik lekker naar India & Bangladesh. De laatste 10 dagen van onze trip zullen we ook Varanasi aan doen. Kben er al eens geweest en vroeg me af, wat er eigenlijk aan de overkant van de rivier nog te beleven is…? Iemand wel eens de oversteek gemaakt?

zijn daar ook guesthouses?

• Rob

Karin,

Aan de overkant is er alleen maar zand / weiland.

Liepen wat koeien te grazen toen ik daar was.

Daar heb je een mooi uitzicht over alle ghats.

Verder kun je daar wat aangespoelde botten / skeletjes vinden.

Verderop zijn wat kleine huisjes / dorpjes, daar komt geen enkele toerist.

Behalve ik zelf dan, mag graag afwijken van de gangbare paden.

Rob

• Jo

Klopt wat Rob zegt. Maar de rit over de brug was legendarisch. Opstoppingen met ossenwagens en zo. Op de “uiterwaarden” voetballende jongens en 15 meter verder een half skelet . . . .

• Paul Broekman

De overkant kent o.a. leuke dorpen met in een van de dorpen nog een ‘echte’ maharadja. (een beetje stoffig paleis)

Hij kwam net aan toen ik er was en werd met alle egards begroet door de plaatselijke bevolking. Reed in een vooroorlogse auto met glimmende koplampen.

Een keer eerder maakte ik er het beroemde festival (?) mee waarbij er drie gigantische (papieren met stro) beelden in de brand worden gestoken, dit pas nadat er urenlang gevochten werd (heeeeel traag toneel) en dat was weer een ervaring op zich.

Je kunt je naar de overkant laten roeien, bedoeld dorp ligt op zichtafstand van Varanassi. Doen dus.

• Paul Broekman

O, ik zie net dat google earth er mooie foto's bij heeft, het dorp heet Ram Nagar.

• Jo

Oeps, was een vergissing. Sloeg op de overkant bij Agra . . . Maar dat van dat skelet klopt wel.

• karin

wat leuk!

dat tripje ga ik dus zeker maken. Zit er niet ergens een verdwaald guesthouse?

• Paul Broekman

Voor zover ik weet zijn er geen hotels in Ram Nagar. Iemand die er daar een begint zit meteen vol…

www.varanasicity.com/ramnagar-fort.html

varanasi.nic.in/history/ramnagar.html :

<<<14 km. from Varanasi , on the opposite bank of river Ganga Ramnagar lies. The fort at Ramnagar houses a museum displaying the Royal collection which includes vintage Cars, Royal palkies, an armoury of swords and old guns, ivory work and antique clocks. The Durga Temple and Chhinnamastika Temple are also Located at Ramnagar. The VedVyasa temple is also there inside the premises of Ramnagar fort , and a temple of DakshinMukhi Hanuman is there. Ramnagar is also famous for the RAMLILA , which is performed every year during the month of October.>>>

www.flickr.com/photos/elishams/sets/1168301/

www.indianholiday.com/tourist-attractions/uttar-pradesh/varanasi/ram-nagar-fort.html