Corbett Park

• Rens

Wie is er in het Corbett Park geweest? Wij willen er eind december heen, maar weten niet goed welke plaats/hotel het meest geschikt is om het park te bezoeken. We willen 's middags aankomen, één overnachting, de volgende dag na eventueel 2e safari verder reizen. Hoe gaat het nou met de safari. Kun je olifant of jeep safari pas boeken bij de ingang of kan dit al eerder?

• natascha

bij corbettpark bevinden zich vele hotels aan de rand en ze richten zich allemaal op de jeepsafaris. er zijn geen olifantsafaris. je wordt met de bus tussen e hotels gedropt. kijk daar gewoon rond bij de diverse hotels welke je het meest aanspreekt, dat kan gewoon. boek geen groepsjeep, daar is niets aan, neem een eigen jeep. je boekt de jeepsafaris gewoon in het hotel. de tochts begint heel vroeg en neem een goede warme trui mee en sjaal, in de middag is het er weer bloedheet, dus t-shirt eronder. het is trouwens een goed omgeving voor het echte india-gevoel, neem de tijd om naar de lokale markt te gaan. en even thee te drinken bij een stalletje, de toeristen zijn niet veel aanwezig in het achterland van corbetpark.

veel plezier en ik hoop dat je tijgers ziet.

• Claudia

Corbett is echt heeeelemaal te gek. Echt fantastisch. Als je mooie natuur zoekt, lieve mensen en inderdaad het echte relaxte mooie vriendelijke India, dan moet je hier zijn. Wat een verademing na Rajastan. Er zijn wel wat weinig hotels in Ramnagar, dus van te voren boeken kan geen kwaad. Maar goed, aan de andere kant: de trein arriveert al vroeg in de ochtend, dus ik denk dat er nog wel genoeg plaats is. In feb. is het huwelijkstijd, dus dan zit wel veel vol. Wij waren er toen, maar toch wat gevonden.

En wat ook wel handig is, je hotel kan inderdaad alles boeken. Maar als je gewoon even verder loopt naar het boekingskantoor, dan vind je daar genoeg ‘mannetjes’ die je willen helpen. Je kunt ook ontzettend afdingen, want ze gaan allemaal tegen elkaar opbieden. Wij zijn met Lalit geweest, een lange hele donkere, hele vriendelijke en goed Engels sprekende man. Hij was echt de best of the best, ging echt super op zoek en deed echt alles wat we vroegen. We hadden het echt voor het uitzoeken. Als je op je tour bij het gedeelte komt waar je kunt slapen (een overnachting in het park is overigens erg aan te raden: je ziet dan het hele achterste deel), laat je dan geen ‘extra’ gids aanpraten. Je eigen gids is voldoende.

Ik wou dat ik kon ruilen. Je gaat het echt top krijgen daar.

Groetjes,

Claudia