paspoort/annuleringsverzekering online ticket boeken

• yvonne

Een vraagje over (evt) online boeken.

Als je je vliegtickets boekt via internet, moet je dan je paspoortgegevens al geven?

Het paspoort van mijn dochter is bij vertrek uit India geen 6 maanden meer geldig, dus ze zal een nieuw paspoort moeten aanschaffen. Nu gaan we als het doorgaat pas half februari, dus ze heeft nog even. Maar als we deze week zouden gaan boeken, heeft ze dus dat nieuwe paspoort nog niet. Als dan met het boeken gegevens uit dat paspoort (evt pasnummer) gevraagd zou worden, zou dat bij controle op de luchthaven niet kloppen?

Weet iemand hoe dat zit???

Anders moet ze dus nu zo snel mogelijk een nieuw paspoort aanvragen.

Weet ook iemand hoe het werkt met een annuleringsverzekering betreffende een eigen online boeking??? Normaal deed ik ‘het’ altijd via Seva-reizen en liet ik haar altijd mijn verzekering regelen.

Groeten en bedankt,

Yvonne en Janneke

• karin

Tav paspoort geen probleem om vlucht te boeken. van verzekeren heb ik weinig verstand.

Mijn paspoort was ook niet meer genoeg geldig toen ik ticket boekte. Ik ga volgende maand en heb deze maand nwe geregeld incl visum.

• Trudy

Hallo Yvonne,

Bij het boeken van het ticket vragen ze niet om jouw paspoort. Ik heb mijn ticket in juni geboekt en heb net vorige week mijn nieuwe paspoort binnen.

Ik heb geboekt via ATP, je kunt daar gewoon aangeven of je een annuleringsverzekering wilt. Je kunt dit evt. ook binnen jouw reisverzekering laten vallen, let dan wel op dat je al een verzekering hebt afgesloten voordat je jouw ticket boekt, anders is het niet geldig.

Ik heb trouwens mijn ticket omgeboekt (wilde eerst na india naar thailand, maar dat geannuleerd), een telefoontje met ATP (en een bijbetaling) en het was zo geregeld, net als mijn plaatsen aan het raam op alle vluchten!

Succes alvast!

Groetjes Trudy

• willem

Het gaat om de naam en voorletters en om de geboorte datum bij een ticket en paspoort gegevens , als die in het nieuwe opspoort het zelfde zijn als van het oude paspoort is het OK .

• kees m

boeken geen probleem

goedkoopste naar inia en ook goed is momenteel swiss air

annuleringsverzekering kan samen met reisverzekering

In tegenstelling zoals eerder hier vermeld , dat dit vooraf moet , moet dit binnen 7 dagen na boekingsdatum, anders inderdaad problematisch

grjes kees m

• willem

Met Swiss vanaf Brussel wel erg aantrekkelijk 558 , incl alles .Vertrek in Seprember .

• erik

En ik zou toch eens kijken naar een permanente reisverzekering incl. annulerings. Dat scheelt een boel geld en je hebt er nooit meer omkijken naar.

• mitmig

Erik, zo'n permanente reisverzekering heeft een nadeel, je mag aar een bepaalde tijd aan een gesloten op reis. Het verschild van verzekering sommige mag je 6 maanden weg, maar sommige mag je ook maar 3 maandjes weg, dat schiet niet echt op!!

• kees m

mitmig,

niet helemaal waar.

normaal is het inderdaad standaard drie mnd voor werelddekking.

Maar tegen extra vergoeding , dus hogere premie (niet veel) kun je 6 mnds dekking krijgen

en eerder vermeld een permanente verz is voordeliger dan iedere keer een korte verz

grjes kees m

• mitmig

Kees, maar met welk doel sluit men eigenlijk een reisverzekering af? Is het niet zo, (vroeger was het wel zo maar ik ben al lang weg uit nederland), dat je ziektekosten overal ter wereld betaald worden door je ned ziektekosten verzekering??? En voor de rest heb ik niet echt een reisverzekering nodig!!