hotel Chennai

• Math

Hoi,

Weet iemand een redelijk hotel in Chennai (liefst met airport pickup).

Mamalapuram mag ook. We arriveren 4/1/2009 te Chennai.

Via Google hebben we nog niets kunnen vinden.

Hopelijk kan iemand ons hier verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Math

• kees m

ga lekker naar mamalapuram.

Chennai niet zo veel aan

goed hotel in Mamalapuram met pick up is hotel sea breeze met lekker zwembad,

want zwemmen in zee geen optie(erg gevaarlijk)

seabreezehotel@hotmail.com

tel 0091411443035 fax0091411443065

grjes kees m

• Khan

In Chennai heb ik mij nog nooit verveeld en als je er vaken komt dan weet je heel goed door de drukte op de Anna Salai door te kijken ;-) ,maar als je toch naar Mamalapuram wil is er geen noodzaak om eerst in Chennai te gaan zitten. Wil je toch naar Chennai dan weet ik wel een goed hotel naar het centraal station. Ik lees het dan wel hier.

• mitmig

Ben het helemaal met Khan eens, madras is een fantastische stad, geen echte hoogte punten maar gewoon een fantastische stad, met ook nog een redelijk nachtleven (tot een uur of een dan). Zoals Khan al schrijft heb je de grote verkeers ader door de stad, mount road (ana salai) met goeie winkels. Natuurlijk marina beach niet te vergeten, s'avonds een knotsgek strand met duizende mensen, kraampjes en verkopers.In de wijk mylapore ligt de Kapleeswarar temple, niet echt specatulair maar heerlijk om te zitten mensen kijken, vooral de kleine steegjes rond de tempel zijn te gek. Als je motor gek bent zoals ik, kan je je hart ophalen in de wijk pudapet, honderde winkels die alles verkopen vooral voor endfields, vespa en lambrette scooters. Dan heb je nog de bazarwijk parys corner.

Ik overnacht altijd op kenneth lane (als ik in de stad blijf) hier liggen de genoeg hotels in alle prijsklassen,

onze favoriet is hotel Pandian rond de 1200 roepen als ik mij goed herinner, over vervoer hoef je je geen zorgen te maken genoeg aanbod op het vliegveld.

Oja kees wat je schrijft over het strand in mammala ben ik het niet mee eens, ik heb jaren, bijna dagelijks gezwommen in devaneri en mammala, ik weet ook wel dat er jaarlijks tientallen mensen verdrinken in mammal maar dit zijn allemaal indiers die niet kunnen zwemmen, en in dronken toestand de zee in gaan. De zee is ruw, hoge golven maar er is geen onderstroom.

• Sundri

Dat zwemmen in zee bij Mamallapuram geen optie is, geldt echt alleen voor mensen die niet kunnen zwemmen. Als ik in Mamallapuram ben zwem ik minimaal 1 x per dag een half uur. Heerlijk gewoon! Dat is juist één van mijn favorieten daar. Dit in tegenstelling tot Baga-Calangute in Goa, waar je als de dood moet zijn voor al die motorboten met bananenboten en waterscooters, die de hele dag door voor geen meter op zwemmers letten en dicht langs het strand varen. Dat is pas gevaarlijk!

• kees m

ga toch eens beter kijken in chennai , wanneer we er weer zijn

mitmig bedankt voor de tips.

de keren dat we er waren (4) vonden we er niet zoveel aan, maar dan hebben we niet die dingen gezien die je noemt.

zo houden wij veel van delhi terwijl een ander zegt eg get !!

groetjes kees m

• kees m

niet in baga gaan maar meer richting candolim.

stil strand en lekkere zee om te zwemmen, maar over zwemmen gesproken :dit doe je het beste in MAJORDA

grjes kees m

• Sundri

Mitmig, helemaal met je eens, vooral fantastisch winkelen in Chennai. Dat heb ik ook vaak gedaan.

Ook met je eens over het zwemmen in Mamallapuram. Zodra je door de branding bent, kun je echt heerlijk zwemmen en inderdaad geen onderstroom. Ga je voorbij de branding rechtop in het water staan, dus zonder grond onder je voeten, dan blijf je gewoon op dezelfde plek. Dat hoef je hier in Vlissingen niet te proberen.

Overigens is zwemmen bij Marina Beach in Chennai af te raden. Het water is daar vervuild. Geel schuim in de branding. En dat zijn geen dode algen; dat ziet er echt anders uit. Ga je naar Marina Beach, dan moet je vooral genieten van wat daar allemaal gebeurt; het is er altijd erg druk.

• Janine

hoi kees,

In een eerder bericht schreef jij over het huren van een scooter a 100 rs per dag.

neem jij een internationaal rijbewijs mee? ik vraag me af of dat nuttig is,….als ze je aanhouden en je hebt een int rijbewijs dan vinden ze volgens mij wel weer wat anders om hun salaris ff te spekken (verkeerde papaieren of zo etc waardoor je weer je standaard 150rs uit je zak moet toveren….. of heb jij daar andere ervaring mee????

overigens waar huur je je scooter voor 100rs??? tips?

alvast dank voor je antwoord

• Khan

Die vervuiling aan Marina Beach is niet zo gek, volgens mij zijn die twee rivier armen waar het strand tussen ligt open riolen. Burp… :-(