Niet overslaan als je van Bangladesh naar Varnasi (daarne Delhi reist)

• karin

Hallo,

Half dec vliegen mijn vriend en ik van Delhi naar Bangladesh, Dhaca. We reizen thv de Ganges stroomopwaarts over land terug naar India en dan naar Delhi.

We zullen in India sowieso stoppen in Varanasi.

hebben jullie ideeen tips die we in het oosten van India zeker nog kunnen bezoeken als we er toch zijn of er toch langs reizen? we hebben ca 1,5 -2 weken week over en er zullen ws grote stukken met de trein worden afgelegd.

ben benieuwd!

Greetz

Karin

• theo

Bod Gaya, misschien, maar dat ligt niet direct aan de rivier.

Verder gewoon genieten!

Ik heb dat op een Chinese rivier gedaan van Wuzhou naar Guangzhou, onvergetelijk!

• karin

Daar heeft Budha toch zijn verlichting gekregen/gevonden? Ik ben er al eens geweest, leuk dat je me er op wijst. Mijn vriend is er nog niet geweest! Dus zeker een optie!

Even voor de helderheid. Ik kom 18 dg later aan dan mijn vriend die bv naar Agra etc gaat, daar ben ik al geweest. Wat mij betreft treinen we rechtstreeks van Varanasi terug naar ND. Dus het gaat met name om suggesties in de provincies ervoor. We hoeven eigenlijk ook niet perse naar Kolkata. Als dat alleen is omdat het ‘moet’ ivm reisverbindingen dan zullen we dat doen, maar eigenlijk staat alles open…

theo schreef:

>

> Bod Gaya, misschien, maar dat ligt niet direct aan de rivier.

> Verder gewoon genieten!

> Ik heb dat op een Chinese rivier gedaan van Wuzhou naar

> Guangzhou, onvergetelijk!

• mitmig

Karin, hoe lang heb je in Bangladesh??? Als je onderstaande link doorspit zal je veel antwoorden vinden als je vragen hebt over Bangladesh. Mijn absolute hoogte punten in Bangladesh zijn rivier cruise met een rocket boot, de scheepsslopen buiten chittagong, en st martins island!!

http://www.lonelyplanet.com/thorntree/forum.jspa?forumID=16&keywordid=64

Ben beetje jalours op je karin, dacca en Bangladesh zijn fantastisch!!

Veel reis plezier

• karin

Hoi Mitmig,

wat leuk dat je zo enthousiast reageert! We hebben in totaal ruim 3 weken om van Dhaka naar Delhi te komen. We willen graag een dag of 4-5 in Varanasi blijven en dan met de trein (evt via Lucknow is dat eigenlijk de moeite waard?) terug reizen.

In Bangladesh hebben we denk ik een kleine 2 weken. Afhankelijk van de drukte in Dhaka na de verkiezingen blijven we daar kort(er) of langer.

Wanneer ben jij in Bangladesh geweest?

We gaan niet helemaal naar het Zuiden, maar we denken aan Dhaka- Khulna en daarvandaan richting Rajshani. is dat een logische plaats om de grens naar India over te steken?

Heb je nog andere tips etc?

we gaan zo ff kijken op de link die je hebt gegeven. Dank je wel!mitmig schreef:

>

> Karin, hoe lang heb je in Bangladesh??? Als je onderstaande

> link doorspit zal je veel antwoorden vinden als je vragen

> hebt over Bangladesh. Mijn absolute hoogte punten in

> Bangladesh zijn rivier cruise met een rocket boot, de

> scheepsslopen buiten chittagong, en st martins island!!

> http://www.lonelyplanet.com/thorntree/forum.jspa?forumID=16&keywordid=64

> Ben beetje jalours op je karin, dacca en Bangladesh zijn

> fantastisch!!

> Veel reis plezier