pinnen

• Ilia

Weet iemand of er in Bombay en Goa pinautomaten (ATM) zijn en zo ja of ze betrouwbaar zijn?

• Sundri

Daar zijn zeker pinautomaten en ze zijn ook betrouwbaar. Het aantal pinautomaten, waar ook buitenlanders kunnen pinnen, neemt nog steeds toe.

• Hans

Het komt nog al eens voor dat de pinautomaten geen contact kunnen krijgen met de banken in Nederland, waardoor ze niet werken. Na een aantal automaten geprobeert te hebben lukt het dan uiteindelijk wel, is mijn ervaring.

Neem voor de zekerheid ook cash euro`s mee

• Sundri

Voor de zekerheid neem ik ook altijd euro's mee, maar moet er direct aan toevoegen, dat ik ze nog nooit heb nodig gehad. Toch zou het makkelijk kunnen zijn, als je in een kleine plaats verblijft, waar geen pinautomaat is en je naar een naburige plaats moet om te kunnen pinnen.

• Ineke M

Ik zit meerdere keren per jaar in India en ben ferquent gebruiker van de ATM. Heb nog nooit meegemaakt dat ze geen contact maken. Wel dat ze leeg zijn (maar wprden binnen een paar uur bijgevuld) en heb 1 x Rs. 500 teveel gehad!

Ineke

• Rob

Ineke,

Ken je het verhaal van de vlinder die een wolkbreuk veroorzaakte?

Blijkbaar heb jij de wereldwijde bankcrisis veroorzaakt.

Door die 500 roepie die je ten onrechte gekregen heb gekregen is het hele systeem in de war geraakt.

Het gaat mij niet om de schuldige aan te wijzen hoor.

Wel om aan te geven hoe het in het leven werkt.

Bijvoorbeeld: je doet iets en dat heeft bepaalde gevolgen.

Die gevolgen kunnen ook weer andere gevolgen hebben.

Als je daar vervolgens op aangesproken wordt zijn er twee antwoorden mogelijk.

1. Als vrouw: sorry, zo had ik het niet bedoeld

2. Als man: wat bedoel je?

Rob

• Ineke M

Ik denk dat je gelijk hebt!!!! Het was in aug. en de crisis begon daarna!

Was wel grappig. Was op mijn eerste dag in Delhi en had nog helemaal geen ruppees (op wat klein geld na). Ging Rs. 25.000,- pinnen en heb dat pakketje toen direct naar de leverancier van mijn sjaals gebracht. Hij heeft het eerst 4 x nageteld en vroeg toen of ik heel zeker wist dat dit zo rechtstreeks uit de ATM kwam. Bleek dus inderdaad dat er 1 briefje teveel bij zat (onderste briefje was wel een beetje gescheurd)..