dag mede-indiagangers/kenners,
ben een aantal jaar geleden in de maanden oktober, november en een gedeelte december in india geweest. ben toen van rajasthan via de westkust naar beneden gereisd (per trein/bus/taxi/riksha/lopend) en bij het puntje weer een stukje omhoog richting chennai.
Deze keer wil ik in februari (en misschien een stukje maart) gaan en het liefst vanuit delhi wat noordelijker gaan, de bergen in.
Nu heb ik nog niet alles nagekeken en doorgespit, dus weet niet precies hoe het zit met het weer rond die tijd aan de voet van de himalaya.
Wie heeft er wat tips voor me. Zou graag in een mooi berg-rijk gebied willen rondreizen, wellicht richting nepal.
Vraag is dus: is deze tijd van het jaar uberhaupt geschikt (en daarom ook leuk) om noordelijk te gaan? (wil iemand tips/ervaringen delen?)
2e vraag: heeft iemand nog goede tips voor vluchten. het liefst reis ik zo goedkoop mogelijk. in welke prijsklasse moet ik rekenen? en ik had ergens opgevangen dat ik het beste vanuit bijv. frankfurt kan zoeken, of maakt dat weinig uit?
Alvast bedankt voor alle tips en moeite!
(ps, er mag ook een pm verstuurd worden)