In februari gaan we eerst een maand rondtrekken in Noord India en daarna willen we graag uitblazen aan het strand. Is er ook een alternatief voor Goa?
Jetteke
In Noord India is er eigenlijk alleen Diu als alternatief. Waarbij ik meten opmerk dat Diu niet zo palmrijk is als Goa. Toch heeft Diu wel sfeer vooral als je in het oude dorp zit.
Op de weg naar Diu heeft Gujarat erg veel moois te bieden zoals de tempels in Palitana.
Een andere optie is, maar ja, niets is dichtbij in Noord India, Puri in het oosten (Orissa) Maar dat zou ik alleen doen als je ook naar Calcutta gaat (Puri <>Calcutta 7 uur met de trein, mooie rit)
Uitblazen kun je natuurlijk ook in b.v. Orchha, een mooi dorp in MP. Als je daar de bossen inloopt kun je zwemmen/pootje baden in de Bethwa rivier tussen de apen en de bijeneters.
Ook Kajurahoo is een plek om uit te blazen. Je kunt er fietsen, wandelen, en het is er 's avonds opmerkelijk rustig. Geen strand helaas…
Wil je water dan zijn de watervallen van Pachmari een optie. Daar wordt door menig filmster al dan niet zingend onder gedoucht.
Pachmari ligt op 4 uur afstand (Taxi 8 uur met de bus) van de indrukwekkende on onderbelichte interessante stad Bhopal. (MP)
Pachmari is mijn nieuwe favoriet in India. Rustig, veel te zien (natuur,tempels in grotten) en nauwelijks toeristische drukte mooie hotels een oud Engelse sfeer met vergane glorie, zoals Musorie vroeger was.
Marc,
Pachmarhi is schitterend.
Hoe kom je daar?
Zelf doe ik alles met de auto in India, maar dat is niet altijd aan te bevelen.
Heel Madhya Pradesh kan verschrikkelijk zijn met de auto.
Een tijd geleden las ik dat de Indiase overheidsgelden voor verbetering van de infrastructuur / wegverbetering in de deelstaten niet overal goed gebruikt worden.
Het wegennet in Rajasthan is door de jaren heen aanzienlijk verbeterd.
Madhya Pradesh is daar bij achter gebleven.
Ik denk dat je het beste goede trein verbindingen kunt nemen (die weet Paul wel).
En vervolgens met de lokale bus of lokale taxi.
Rob
Vanuit Orchha kun je het best naar Jhansi (19 km). Dan met de sneltrein (Shatabdi 3 uur rijstijd) naar Bhopal.
Vanaf Bhopal kun je of met de bus (Acht a negen uur) of met een (jeep) taxi in ongeveer vier uur naar Pachmari.
Er is geen bank dus cash geld meenemen.
Vanaf Kajurahoo gaan speciale bussen van “Madhya Pradesh Tourism” naar Jhansi en rijden ongeveer langs Orchha. Aan te raden, want met de auto is het een ramp.
In Bhopal is het The Indira Gandhi Rashtriya Manav Sangrahalaya (National Museum of Mankind) ongelooflijk de moete waard.
www.mptourism.com/dest/pachmarhi.html
www.indianrail.gov.in/shatabdi_trn_list.html
www.indianrail.gov.in/cgi_bin/inet_trnpath_cgi.cgi
www.museumofmankindindia.gov.in/
Vertrek Shatabdi vanaf Jhansi 10.56
Aankomst Bhopal 14.05
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?